۱۴۰۰ شهریور ۱۳, شنبه

محمدعلی منصوری با پای بسته در بیمارستان بستری شد

 


خبرگزاری هرانا – محمدعلی (پیروز) منصوری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه در پی سکته قلبی به بیمارستان رجائی کرج منتقل شد. آقای منصوری که در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری است، علیرغم حال نامناسب جسمی با پابند به تخت بسته شده و به او گفته شده به زودی به زندان بازگردانده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۰، محمدعلی (پیروز) منصوری، زندانی سیاسی در پی سکته قلبی از زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان رجائی این شهر منتقل شد.

آقای منصوری که در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری است، علیرغم حال نامناسب جسمی با پابند به تخت بسته شده و به او گفته شده به زودی به زندان بازگردانده خواهد شد. به گفته یک منبع مطلع احتمال بازگشت وی به زندان در شرایطی مطرح می‌شود که این زندانی دچار گرفتگی عروق است و همین امر نگرانی خانواده او را افزایش داده است.

محمدعلی (پیروز) منصوری که پانزدهمین سال حبس بدون مرخصی خود را در زندان سپری می‌کند، در شهریورماه ۱۳۸۶ پس از شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال ۶۷ بازداشت شد.

او سپس توسط شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام “ارتباط و همکاری با سازمان مجاهدین خلق” به ۱۷ سال حبس، تبعید به زندان رجایی شهر کرج و ۱۵۰ هزار تومان جریمه‌ی نقدی محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر عینا تأیید شد.

پیش‌تر در مردادماه سال ۹۴ ایران منصوری، دختر این زندانی سیاسی در گفتگو با هرانا از کاهش دو سال از حکم حبس پدر خود در یکی از اعیاد فطر خبر داده بود.

این زندانی سیاسی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ به بهانه «فعالیت‌هایی که در داخل زندان داشته»، در پرونده‌ای به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام” با مصادیقی نظیر “اقدام به اعتصاب غذا و تحریک زندانیان، اعلام حمایت از محمدعلی طاهری، صدور بیانیه در خصوص محکومیت اعدام زندانیان اهل سنت” به ۵ سال حبس تعزیری جدید محکوم شد. وی در آبان‌ماه همان سال طی نامه‌ای سرگشاده این حکم را نتیجه یک پرونده‌سازی دانسته و از جزئیات آن پرده برداشت.

هیچ نظری موجود نیست: