۱۴۰۰ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

تخریب خانه مردم فقیر چرا و به چه قیمت



هر چند وقت یک‌ بار در شبکه اجتماعی کلیپی از تخریب خانه مردم فقیر منتشر می‌شود. این بار نیز انتشار ویدئو برخورد ماموران نیروی انتظامی با یک زن حاشیه‌نشین در زاهدان باعث جریحه‌دار شدن اذهان عمومی شد.

این کلیپ که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت نشان دهنده خوی وحشی ماموران نیروی انتظامی است. سوالی اصلی این است که علت این برخورد‌های مغول‌وار برای تخریب خانه مردم چیست؟ اگر بحث عدالت و قانون است چرا از پایین‌ترین اقشار شروع شده است. زمانی که باغ‌های ۴هزار متری درتهران به نماینده مجلس داده می‌شود،آیا قانون اجرا شده است؟ زمانی که زمین‌های میلیاردی لواسان به نام سران حکومت و عوامل آن سند زده می‌شود، آیا قانون اجرا‌ شده است؟ باستی هیلز با چه مجوزی ساخته شده است؟ آیا هزینه باستی هیلز را هزاران منطقه حاشیه‌نشین در شهرهای کشور با فقیرتر شدن روزانه خود نداده‌اند؟

تخریب خانه مردم سازماندهی شده و با فرمان است

تخریب خانه مردم
تخریب خانه مردم سازماندهی شده و با فرمان است

تخریب خانه مردم، حوادث انگشت شمار و ناشی از برخورد ناآگاهانه مامور انتظامی نیست. سال گذشته همین ماموران خانه آسیه پناهی در کرمانشاه را خراب کردند. آنها با زدن گاز فلفل به صورت او که ناراحتی قلبی داشت باعث مرگ وی شدند. همین ماجرا در خراب کردن خانه زنان سرپرست خانوار در بندرعباس باعث خودسوزی یکی از آنان شد. این بار هم ماموران بر سر زن باردار زاهدانی ظاهر شدند. این زن نیز بعد از کتک خوردن توسط ماموران دچار حمله قلبی شد.

در کلیپ ناله‌های این زن شنیده می‌شود که می‌گوید من این خانه را با گدایی ساخته‌ام. زمانی هم که مردم به ماموران نیروی انتظامی اعتراض می‌کنند به راحتی می‌گویند اگر مْرد پول خونش را می‌دهیم.

حاشیه‌نشینی معلول سیاست‌های چپاولگرانه سران حکومت است. دیکتاتوری حاکم برای ایجاد رعب و وحشت در میان حاشیه‌نشین‌ها به تخریب خانه مردم فقیر اقدام می‌کند. آنها بخوبی می‌دانند در اعتراضات آینده کسانی در مقابل آنها می‌ایستند، که هیچ چیز برای از دست دادن ندارند.

سران حکومت سارقان اصلی ثروت‌های مردم

مردم ایران بخوبی چپاول‌های سران حکومت و ساخته شدن کاخ‌های ناشی از رانت و لابی را روزانه بچشم می‌بینند. کسانی که پرونده‌های دزدی آشکار در حد دکل‌دزدی دارند در کابینه رئیسی وزیر هستند. هنوز انتهای قطار دزدی‌های قالیباف که رئیس مجلس است مشخص نیست. بسیاری از کسانی که در راس امور قرار دارند دارای پرونده‌های کلان رشوه و رانت در قوه قضاییه هستند. راستی چرا به یکی از این پرونده‌ها برای گسترش عدالت رسیدگی نمی‌شود.

مردم با دیدن سیاست‌های چپاول‌گرانه سران حکومت بخوبی می‌دانند که تنها راه نجات از این وضعیت نابودی و فروپاشی کلیت این نظام است. زمانی می‌توان گفت که از تخریب خانه مردم جلوگیری می‌شود که کاخ سران حکومت بدست همین مردم ویران شده باشد. حکومتی که پایه‌های آن بر سرقت و چپاول سرمایه‌های مردم است به دست همین مردم به زباله‌دان فرستاده می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: