۱۴۰۰ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

نماینده مجلس؛ آمار مرگ و میر کرونا روزانه بیشتر از ۱۵۰۰ نفر

 

به گفته مسعود پزشکیان نماینده مجلس از تبریز، آمار واقعی مرگ و ‌میر روزانه کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش مرگ و میر کرونا، روند کنترل کرونا و تاخیر در واکسیناسیون را زیر سوال برده است. وی گفت: «باید همان روز اول در قم حکومت نظامی اعلام می‌کردند. بعد که از قم پخش شد یک ماه کل کشور را قرنطینه می‌کردند. اما این کارها را انجام ندادند».

آمار مرگ و میر کرونا
مسعود پزشکیان

نایب رئیس مجلس پیشین، اشاره‌ای به فتوای خامنه‌ای مبنی بر ممنوع بودن ورود واکسن و نفر اصلی این پنهانکاری‌ها نمی‌کند. او در مورد دلایل سیاسی واردات واکسن می‌گوید: «این را باید از کسانی پرسید که در جریان بودند من که در جریان نبودم و فقط می‌توانم حدس بزنم. بالاخره روندی که وجود داشت روند هماهنگی برای حل مشکل نبود».

وی سپس شل‌کن، سفت‌کن‌های حکومتی و همان آمار رسمی اعلام شده را نیز مورد سوال قرار می‌دهد. پزشکیان می‌گوید: «یوهان در چین ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت داشت. کل جمعیت را قرنطینه کردند. اما شل‌کن سفت‌کن‌های ما برای مقابله با کرونا زیاد بود. تا جایی که الان آمار مرگ و میر روزانه کرونا را ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر اعلام می‌کنند و انگار نه انگار که آدم‌ها می‌میرند».

پزشکیان آمار رسمی اعلام شده مرگ و میر روزانه کرونا را رد می‌کند. وی اظهار داشت: «البته آمار واقعی مرگ و‌ میر روزانه در اثر ابتلا به بیماری کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است».

در حال حاضر بیشترین واکسنی که در ایران تزریق می‌شود، واکسن سینوفارم چینی است. این واکسن در کنار واکسن تایید نشده برکت، ساخت داخل، همچنان جان بسیاری از مبتلایان کرونا را قربانی می‌کند.

بر اساس اعلام مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت، پس از تزریق دو دوز واکسن کرونا در ایران، تعداد فوت بیماران کرونایی ۱۰ برابر آمار جهانی است.

بر اساس این آمار فوت افراد بالای ۶۰ سال بیش از ۱۰ برابر استاندارد جهانی است. این حاکی از شکست برنامه واکسیناسیون در ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: