۱۴۰۰ شهریور ۲۸, یکشنبه

۵۱ هزار کودک ایرانی بخاطر کرونا پدر یا مادرشان را از دست دادند

 



سازمان بهزیستی کشور اعتراف نمود که ۵۱ هزار کودک ایرانی پدر یا مادر خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، روز ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ خبر از وضعیت هزاران کودک ایرانی بعد از فاجعه کرونا داد. وی اعلام نمود که حداقل ۵۱ هزار کودک ایرانی پدر یا مادر خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید به افزایش شدید تعداد زنان سرپرست خانوار اشاره کرد که همسرانشان در دوره کرونا جان باخته‌اند. وی تأکید نمود که سیستم حمایتی ما توان آن را ندارد که هر کودک یتیمی را تحت پوشش قرار دهد. این خانواده‌ها بدلیل از دست دادن نان‌آورشان، از نظر اقتصادی بشدت تحت فشار قرار دارند و باید مورد حمایت قرار بگیرند. اما سازمان بهزیستی چنین توانی را ندارد که از این خانواده‌ها حمایت نماید.

«آزمون وسع» شرط قبولی برای تحت پوشش قرار گرفتن

حبیب‌‌الله مسعودی‌فرید در ادامه گفتگوی خود اشاره کرد که برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌ها باید «آزمون وسع» صورت گیرد. وی اضافه نمود برای اینکه خانواده‌ بدون سرپرست، تحت سیستم حمایتی سازمان بهزیستی قرار گیرد، باید آزمون وی انجام شود. شرط قبولی چنین خانواده‌هایی این است که در «آزمون وسع» شرکت کرده و معلوم گردد که آنها نیازمند هستند. در صورت پذیرش این شرط از طرف خانواده‌های فاقد سرپرست و مشخص شدن نیازمندی‌شان، آنها تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

در ایران، تا کنون هزاران نفر در موج‌های مرگ‌بار چهارم و پنجم کرونا  قربانی شده و جان باخته‌اند. موج‌هایی که بعد از ۱۹‌دی سال ۹۹ تحت سیاست خامنه‌ای بوجود آمد. آنجا که دستور «منع واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی» را داد. با چنین دستور جنایتکارانه‌ای، واکسیناسیون فوری و فراگیر از اولویت خارج شد و روی تولید داروی داخلی تأکید گردید. بر اثر چنین سیاستی بود که آمار رسمی جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران به نزدیک ۸۰۰ نفر رسید. طبق آمار رسمی اعلام شده در شهرهایی چون تهران و مشهد، شمار جان‌باختگان بیشتر از ۲۰۰ نفر در روز بودند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی اضافه نمود که هم اکنون ۳۰ هزار زن سرپرست خانواده در نوبت برقراری مستمری قرار دارند. هم اکنون بیش از ۵۱ هزار کودک ایرانی یتیم شده و نیاز به سرپرستی دارند. اما با ادامه یافتن موج‌های کرونا در کشور، این آمار همچنان رو به افزایش است.

هیچ نظری موجود نیست: