۱۴۰۰ شهریور ۲۹, دوشنبه

اخبار نقض حقوق بشر در ایران سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

 

سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گرد آوری شده و به اطلاع خوانندگان می‌رسد:

زنجان– روز سه شنبه ۳۰ شهریور حکم اعدام حکم اعدام دو زندانی بنامهای ارشد جودت ربط ۵۲ ساله و عابد خداوردی ۴۰ ساله هر دو با اتهام مواد مخدر در زندان زنجان به اجرا درآمد.

تایباد– روز دوشنبه ۲۹ شهریور حکم اعدم یک زندانی تبعه افغانستان (مشخصات نامعلوم) با اتهام مواد مخدر در زندان تایباد به اجرا درآمد.

رجایی شهر- چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ حکم اعدام یک زندانی جوان در زندان رجایی شهر که با اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود اجرا شد.(خبر اجرای این حکم اعدام امروز در رسانه های حکومتی منتشر شده است)

قلعه گنج – شب گذشته ۲۹ شهریور ۱۴۰۰، تیراندازی مستقیم پلیس راهنمایی رانندگی در قلعه گنج منجر به کشته شدن یک شهروند بلوچ بنام فرهاد نارویی شد.

شیراز- سروش آبادی و کیانا شعاعی، شهروندان بهائی ساکن شیراز، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب این شهر هر یک به ۳ سال و سه ماه حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شدند. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳۱ ماه و ۱۶ روز زندان برای آقای آبادی قابل اجرا خواهد بود.

اصفهان – توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی امروز سه شنبه ۳۰ شهریورماه، با تودیع قرار کفالت از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. وی در تاریخ ۲۱ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شده بود. وی بعد از آزادی در یک پیام تصویری از مردم تشکر کرد.

شیراز – علیرغم موافقت قاضی پرونده با آزادی محمد داوری، در پی کارشکنی عوامل امنیتی از آزادی وی ممانعت به عمل آمده است.

سمنان – حسین تاج وکیل مدافع زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد، ضمن اشاره به تداوم محرومیت موکلش از حداقلی‌ترین ظرفیت‌ تسهیلات قانونی، از درخواست اعاده دادرسی مجدد برای پرونده‌ی این زندانی سیاسی خبر داد.

اشنویه– روز یکشنبه ۲۸ شهریور، یک شهروند اهل شهرستان اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شد.



هیچ نظری موجود نیست: