۱۴۰۰ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

اعتصاب کارگران پالایشگاه فجر جم و کارگران شرکت استیم شاغل در پتروشیمی بوشهر + فیلم

 


اعتصاب کارگران پالایشگاه فجر جم و تجمع در برابر درب پالایشگاه

روز سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰، در هشتاد و هفتمین روز اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت در پالایشگاه، مراکز پتروشیمی و نیروگاه‌ها، امروز کارگران پالایشگاه فجر جم دست به اعتصاب زدند.

کارگران ارکان ثالث شیفت صبح پالایشگاه فجر جم از رفتن به سر کار خودداری کرده و در برابر درب پالایشگاه دست به تجمع زدند.

اعتصاب کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات بک‌پی یکسان با سایر شرکت‌های گازی و نفتی هم‌جوار و حذف اضافه‌کاری غیرمؤظفی می‌باشد. آنها به همین منظور دست به تجمع زدند.

این کارگران از ساعت ۶:۴۵ صبح که دست به تجمع زده بودند تا ساعت ۱۰:۳۰ مقابل درب پالایشگاه به تجمع خود ادامه دادند. اما هیچیک از مسئولین پاسخی به خواست کارگران نداده و از این‌رو کارگران با ترک پالایشگاه به خانه‌های‌شان برگشتند.

در پی اعتصاب این کارگران واحد حمل و نقل به صورت نیمه‌تعطیل و رستوران پالایشگاه نیز تعطیل گردید. از سوی دیگر حاضر نشدن این نیروهای شیفتی باعث شد که نیروهای شیفت شب‌کار در سر شیفت بمانند.

دومین روز اعتـصاب کـارگران پروژه‌ای شرکت استیم شاغل در پتروشیمی بوشهر

روز سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰، کارگران پروژه‌ای شرکت استیم شاغل در سایت یک پتروشیمی بوشهر وارد دومین روز اعتصاب خود شدند.

کارگران پروژه‌ای از روز گذشته در اعتراض به برآورده نشدن خواسته‌هایشان دست از کار کشیدند.

این کارگران نزدیک به ۸۰ نفر شامل کارگران جوشکار، فیتر، سیویل، داربست‌بند، نصاب، قالب‌بند و بتون‌ریز هستند. آنها در اعتراض به اجرایی نشدن وعده‌های پیمانکار دست به اعتصاب زدند.

کارگران خواستار افزایش دستمزد و تغییر نوبت کاری به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت براساس خواست کارگران و وعده‌ پیمانکار هستند.

هیچ نظری موجود نیست: