۱۴۰۰ شهریور ۲۵, پنجشنبه

شکست وزارت اطلاعات در ربودن و دفن مخفیانه پدر رامین حسین پناهی با واکنش سریع مردم – فیلم


ربودن پیکر میرزامحمد پدر رامین حسین پناهی از بیمارستان توحید سنندج برای دفن مخفیانه وی

چهارشنبه‌شب ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰، ماموران وزارت اطلاعات پیکر پدر رامین حسین پناهی، را از بیمارستان توحید سنندج ربودند. این اقدام ماموران وزارت اطلاعات از ترس تجمع و اعتراض مردم صورت گرفت.

ماموران قصد داشتند شبانه و بدون حضور مردم پیکر خالومیرزا را در روستای قروچیای سنندج به خاک بسپارند.

اقدام فوری و به موقع امجد، برادر رامین حسین پناهی و فراخوان وی به مردم برای حضور در روستا، تصمیم ماموران وزارت اطلاعات را با شکست روبرو کرد.

امجد در توئیتی فوری نوشت: «لحظاتی پیش وزارت اطلاعات جنازه پدرم را از بیمارستان توحید سنندج ربودند و به قروچای زادگاه‌مان بردند و شبانه دارند دفن می‌کنند.»

خانواده خالومیرزا پس از اطلاع به گورستان قروچای رفتند. اما نیروهای اطلاعاتی به آنها حمله نمودند. امجد در توئیت دیگری این موضوع را اطلاع‌رسانی کرد و گفت: «یورش نیروها به خانواده‌ام. هم اکنون نیروهای وزارت اطلاعاتی به خانواده‌ام در گورستان قروچای حمله کردند.»

وی از مردم خواست تا به محل رفته و به خانواده رامین حسین پناهی یاری رسانند. مردم به محض مطلع شدن از این موضوع به سمت گورستان قورچای به حرکت درآمدند. مردم با تجمع خود توانستند پیکر خالومیرزا را پس گرفته و تصمیم ماموران وزارت اطلاعات را با شکست روبرو نمایند.

امجد حسین‌پناهی با انتشار فیلمی از جمعیت در توئیتر خود نوشت:

«این مردم امشب در کمترین وقت به یاری خانواده ما آمدند. جنازه پدرم را از اطلاعاتی‌ها پس گرفتند و خودشان دفن کردند. امشب جمهوری اسلامی یک بار دیگر در برابر اراده مردم شکست خورد. مردم نشان دادند که خانواده ما در دل آنها جای دارد.»

همزمان اطلاعیه‌ای نیز خطاب به مردم سنندج منتشر شد. در این اطلاعیه آمده بود: «جنازه دزدی ماموران خامنه‌ای از ترس مردم! ساعت ۹.۳۰ چهارشنبه‌شب ۲۴ شهریور، ماموران وزارت اطلاعات سنندج، جنازه خالومیرزا، پدر جاویدنام رامین حسین پناهی را از بیمارستان توحید سنندج دزدیده و بدون هیچ‌گونه موافقت یا حتی اطلاع خانواده‌اش به مسجد جامع روستای قروچیای سنندج منتقل کرده‌اند. این اقدام برای این است که نصف شب و بدون مشارکت مردم به خاک بسپارند. اکنون اطراف مسجد را نیروهای سپاه محاصره کرده‌اند.

جنازه دزدی ماموران خامنه‌ای از ترس مشارکت گسترده مردم سنندج در مراسم تشیع جنازه خالومیرزا، پدر فرزندان مبارز حسین‌پناهی است.»

لازم به یادآوری است که خالومیرزا پدر رامین حسین پناهی همزمان با سومین سالگرد اعدام فرزند خود، پس از انتقال به بیمارستان که به کما رفته بود، چشم از جهان فروبست.

هیچ نظری موجود نیست: