۱۴۰۰ مهر ۶, سه‌شنبه

کارگران کارخانه پارس پامچال بیش از ۵ ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند

 


کارگران کارخانه پارس پامچال چندین سال است که نگران پرداخت نشدن دستمزد و عقب افتادن بیمه خود هستند. کارخانه پارس پامچال تولیدکننده انواع رنگ و رزین در شهر صنعتی البرز واقع در استان قزوین است.

این کارخانه از سال ۹۶ با کمبود منابع مالی مواجه شده است. بهمین دلیل مدیران کارخانه برای پرداخت حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جاری ناتوان هستند.

یک کارگر کارخانه پارس پامچال از تاخیر در پرداخت بیش از ۵ ماه دستمزد و ۷ماه بیمه کارگران خبر داد.

این کارگر افزود: « از یک الی دو سال پیش فعالیت تولیدی در کـارخانه پارس پامچال به کندی انجام می‌شود. به همین دلیل کارگران علارغم حضور در محل کار خود، فعالیت چندانی برای انجام کار ندارند.»

مشکل تمدید دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی بدلیل پرداخت نشدن حق بیمه کارگران

کارخانه پارس پامچال

وی ادامه داد: «علاوه بر تاخیر بیش از ۵ ماهه‌ای که در پرداخت حقوق کارگران پارس پامچال ایجاد شده، در ‌حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بابت بیمه کارگران مبالغ زیادی از کارفرما طلبکار است. به همین دلیل در حال حاضر تمامی کارگران پارس پامچال برای تمدید دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی خود دچار مشکل هستند.»

به گفته این کارگر هم اکنون کسی پاسخگوی این وضعیت به کارگران کـارخانه پارس پامچال نیست.

این کارگر در ادامه به بدهی‌های کارخانه اشاره می‌کند. وی گفت: «این واحد تولیدی بابت وام‌های بانکی که دریافت کرده، همچنان بدهکار است. جدا از مطالبات عقب‌افتاده کارگران و سایر بدهی‌ها، عمده‌ترین مشکل این واحد تولیدی این است که بخشی از منابع مالی کارخانه در گرو یکی از نهادهای دولتی است و پس داده نمی‌شود.»

این کارگران از اردیبهشت ماه تاکنون نتوانسته‌اند حقوق خود را دریافت کنند. مسئولین برای ساکت کردن کارگران هر بار به آنها وعده حل مشکلات را می‌دهند. اما این وعده‌ها هیچگاه عملی نشده است.

کارگران کـارخانه پارس پامچال تنها راه چاره را تجمع اعتراضی برای رسیدن به حقوق خود می‌دانند. تنها با اعتراض و گسترش آن است که کارگران می‌توانند به حقوق خود دست یابند.

هیچ نظری موجود نیست: