۱۴۰۰ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

اعتصاب غذای جمعی ۴۳ زندانی سیاسی بند ۱۰زندان مرکزی ارومیه

 



۴۳ زندانی سیاسی در بند ۱۰ زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذای جمعی زدند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام؛ از صبح امروز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰، کلیه ۴۳ زندانی سیاسی و مذهبی محبوس در بند ۱۰ زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به مخالفت شورای طبقه‌بندی زندان برای اعزام زندانیان بیمار به بیمارستانی خارج از زندان، دست به اعتصاب غذای جمعی زده و از تحویل گرفتن غذای زندان خودداری کردند.

در حال حاضر ۱۲ زندانی سیاسی و عقیدتی در این زندان هستند که از بیماریهای صعب العلاج رنج می برند و نیاز فوری به رسیدگی های پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان جهت انجام اقدامات درمانی و آزمایشهای پزشکی دارند؛ اما برغم تایید پزشکان بهداری زندان مرکزی ارومیه برای رسیدگی به این زندانیان، به علت مخالفت شورای طبقه‌بندی، تاکنون هیچ اقدامی برای رسیدگی به این زندانیان صورت نگرفته است.

به همین علت ۴۳ زندانی از صبح امروز در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذای جمعی زدند.

در آخرین مورد گزارشی از یک زندانی سیاسی به نام انور چالشی که مبتلا به سل می‌باشد و از سال ۹۹ وارد زندان ارومیه شده و بدون رسیدگی پزشکی در شرایط سختی در این زندان نگهداری می شود منتشر شده بود.

وضعیت نگهداری زندانیان در زندان ارومیه اسفناک است. بطور خاص زندانیان سیاسی در شرایط بسیار سختی در این زندان نگهداری می شوند. زندانیان سیاسی مجبورند برای رساندن صدایشان اعتصاب غذا کنند.

هیچ نظری موجود نیست: