۱۴۰۰ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

پنهان کاری حکومت ایران از وضعیت بیماری قارچ سیاه در کشور

 

دیکتاتوری حاکم بر کشور، در مورد گسترش بیماری قارچ سیاه پنهان‌ کاری کرده و آمار درستی را ارائه نمی‌دهد

از دو ماه پیش اولین مبتلایان به قارچ سیاه در کشور شناسایی شدند. اما کارگزاران حکومتی تلاش دارند با پنهانکاری و دادن آمارهای غلط، گسترش این بیماری را منکر شوند. بعد از استان‌های جنوبی کشور و تهران، حال این بیماری در غرب کشور در حال گسترش است.  با وجود ابتلا و نابینا شدن چندین بیمار در شهر سنندج، مسئولان حکومتی کماکان از اطلاع‌رسانی دقیق در این رابطه خودداری می‌کنند.

در هفته‌های اخیر بیماری قارچ سیاه در نواحی غرب کشور و خصوصا در شهر سنندج گسترش زیادی پیدا کرده است. رسیدگی و درمان سریع به این بیماران در اولویت بسیار قرار دارد و پس از شناسایی این بیماران، بایستی سریعا تحت درمان قرار گیرند. اما متأسفانه بدلیل نبود دارو در داروخانه‌های شهر سنندج، طی روزهای اخیر حداقل سه تن از بیماران متبلا به قارچ سیاه نابینا شده‌اند.

پنهان‌کاری حکومت در مورد بیماران مبتلا به قارچ سیاه

یکی از مقامات بیمارستان کوثر سنندج می‌گوید: «بیماران مبتلا به قارچ سیاه را در طبقه ششم این بیمارستان نگهداری می‌کنند. با اینکه سعی دارند بیماران مبتلا به قارچ سیـاه را بپوشانند، اما هم اینک ۱۱ بیمار در بیمارستان کوثر سنندج هستند که به قارچ سیـاه مبتلا هستند.» در بیمارستان توحید این شهر نیز ۴۰ بیمار مبتلا به قارچ سیــاه بستری هستند که سعی می‌کنند آمار واقعی در مورد این بیماری را بپوشانند. با این تعداد مبتلا به قارچ سیــاه در شهر، منابع حکومتی تنها از ۹ مورد ابتلا به این بیماری خبر داده‌اند.

علت گسترش قارچ سیـاه

قارچ سیـاه یک بیماری عفونی است که اسم علمی آن موکورمایکوزیس می‌باشد. این بیماری وقتی روی فردی عمل می‌نماید که سیستم ایمنی بدن او دچار نقص شده باشد. در این شرایط که بیماری کرونا در بین مردم شایع شده و تعداد کثیری را مبتلا نموده است، سیستم ایمنی افراد را ضعیف کرده است.

در کشور ما بدلیل حاکمیت دیکتاتوری، مهار کرونا و واکسیناسیون بدرستی انجام نشده است. علاوه بر آنکه تاکنون هزاران نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند، عوارض دیگر آن نیز در حال سر برآوردن است. یکی از راه‌کارهای جدی برای مقابله با کرونا موضوع واکسیناسیون سریع مردم است. مردم هرچه زودتر نسبت به مبتلا شدن به کرونا مصون گردند، از عوارض بعدی آن مانند قارچ سیـاه نیز در امان خواهند ماند.

هیچ نظری موجود نیست: