۱۴۰۰ شهریور ۲۴, چهارشنبه

دوازدهمین روز تحصن و تجمع اعتراضی معلمان کارنامه سبز + فیلم


 

دوازدهمین روز تحصن و تجمع معلمان کارنامه سبز در اعتراض به خودداری آموزش و پرورش از استخدام آنها

روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰، در دوازدهمین روز تحصن، معلمان کارنامه سبز در برابر وزارت آموزش و پرورش دست به تجمع زدند.

طی این دوازده روز، معلمان زحمتکش برای به رسمیت شناختن حق استخدام تجمع کرده‌اند. اما تاکنون هیچ مقام و یا مسئولی حاضر به حضور و پاسخگویی به آنها نشده است.

همچنین معلمان شب گذشته با برپایی تجمع شبانه، در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌هایشان شعار می‌دادند: «سکوت فایده نداره، کارنامه سبز بیداره»، «کارنامه سبز داد بزن، حقتو فریاد بزن».

معلمان شرکت کننده در اعتراض به استخدام گزینشی مافیای دست‌اندکار در این وزارتخانه شعار می‌دهند: «حمایت از مافیا حمایت از ظالمان».

معلمان بنرهایی در دست دارند که بر روی آنها نوشته شده بود: «ما منتظر حقومون هستیم، هیچ جا نمیریم، همین‌جا هستیم». «ما جوونای ملتیم منتظر حمایتیم».

یاد‌آوری می‌شود که روز یکشنبه ۲۱ شهریور، مقامات آموزش و پرورش به‌جای پاسخگویی به خواسته معلمان با آنها برخورد امنیتی کردند.

در این روز ماموران انتظامی به سوی معلمان کارنامه سبز، گاز اشک‌آور پرتاب کردند. بر اثر این اقدام تعدادی از زنان معلم دچار تنگی نفس و سرفه شدید شدند.

اما معلمان همچنان بر انجام خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند.

در این ۱۲ روز، معلمـان کارنامـه سبز از شهرستان‌های مختلف با حضور در تهران، شب‌ها را در برابر وزارت آموزش و پرورش به‌سر می‌برند.

معترضان طی این هفته شعارها و خواسته‌های زیر را بارها اعلام کرده‌اند.

«این ماه ماه خونه مافیا سرنگونه».

«این‌همه بی عدالتی، هرگز ندیده ملتی!»

«کارنامه سبز می‌میره،  ذلت نمی‌پذیره!»

«تا حقمو نگیرم، از اینجا نمیرم!»

«شعار کارنامه سبز، استخدام استخدام»، «شعار واحد ما، استخدام استخدام». «ما در ره آموزش، عمر و جوانی دادیم».

«هر سال دارم سبز می‌شوم تیشه نزن به ریشه‌م».

تعداد معلمـان کارنامـه سبز ۱۷ هزار نفر است که در وضعیت معیشتی سختی به‌سر می‌برند. وضعیت شغلی تمامی آنها نامعلوم و نگران‌کننده است.

قابل توجه آن‌که، این معلمان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند. آنها صلاحیت علمی خود را برای حرفه معلمی ثابت کرده‌اند. ولی آموزش و پرورش به منظور خودداری از استخدام این معلمان، آنها را در مصاحبه رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: