۱۴۰۰ شهریور ۲۷, شنبه

زندانی بیمار مبتلا به سل در شرایط وخیم جسمی در زندان ارومیه

 


یک زندانی بیمار مبتلا به سل در شرایط وخیم جسمی بدون رسیدگی پزشکی در زندان ارومیه رها شده و در وضعیت سختی بسر می برد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدم به نقل از منابع موثق در زندان مرکزی ارومیه؛ یک زندانی به نام انور چالشی که مبتلا به سل می‌باشد، از سال ۹۹ وارد زندان ارومیه شده و بدون رسیدگی پزشکی در شرایط سختی نگهداری می شود.

بر اساس این گزارش انور چالشی مدارک پزشکی خود که در آن قید گردیده او دچار بیماری سل هست را نیز به زندان برده و تاکنون چندین بار به مسئولین و پزشک بهداری زندان مدارک بیماری خود را ارائه داده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده است، اما عوامل و مسئولین این زندان تاکنون هیچ توجه و رسیدگی به این زندانی بیمار نکرده اند.

قابل ذکر است این زندانی بیمار مبتلا به سل در حالی میان بقیه زندانیان رها شده و جداسازی نشده بود که بیماری سل مسری است و خطر ابتلای سایر زندانیان وجود داشت.

در ادامه این گزارش آمده است؛ در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ این زندانی دچار درد شدید در ناحیه شکم شده که به اجبار او را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

پزشکان پس از معاینات لازم اعلام میکنند که بیماری این زندانی تشدید شده و روده هایش عفونت کرده و سیستم گوارش وی نیز به شدت آسیب دیده است.

علیرغم نظر پزشکان در خصوص وخامت حال این زندانی، روز ۲۱ شهریور وی را به زندان برگردانده و در قرنطینه زندان محبوس کرده‌اند و مجاز به ارتباط با هیچیک از زندانیان نیست .

انور چالشی در این سلول با توجه به شدت بیماریش از حداقل رسیدگیهای پزشکی محروم است. وی حتی برای تامین آب و غذا و سایر ملزومات زندگی روزمره با مشکل جدی روبرو است و نیازمند مرخصی فوری برای درمان است.

شایان ذکر است صبح روز یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ یک زندانی در بند کارگران زندان مرکزی ارومیه فوت کرد. از علت فوت این زندانی اطلاعی در دست نیست اما آنچه معلوم است اینکه مسئولان زندان مرکزی ارومیه هیچ مسئولیتی در قبال جان زندانیان ندارند و بسیاری زندانیان در سکوت و بی خبری در شرایط بسیار سخت بسر می برند و چه بسا جان خود را از دست می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست: