۱۴۰۰ شهریور ۲۵, پنجشنبه

سیزدهمین روز تحصن و تجمع اعتراضی معلمان کارنامه سبز + فیلم

 


سیزدهمین روز تحصن و تجمع معلمان کارنامه سبز در اعتراض به خودداری آموزش و پرورش از استخدام آنها

روز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰، در سیزدهمین روز تحصن، معلمان کارنامه سبز در اعتراض به خودداری آموزش و پرورش از استخدام آنها در برابر این وزارتخانه تجمع کردند.

در این سیزده روز، معلمان زحمتکش برای به رسمیت شناختن حق استخدام تجمع کرده‌اند. اما همچنان مقامات و مسئولان این وزارتخانه از پاسخگویی به آنها خودداری می‌کنند.

تجمع سیزده روزه  معلمان کارنامه سبز طولانی‌ترین تجمع معلمان در طی این سالیان به‌شمار می‌آید.

واقعیت این‌که این معلمان که در بدترین وضعیت معیشتی و بدون حقوق به‌سر می‌برند با از دست دادن شغل همه چیز خود را از دست داده‌اند.

آموزش و پرورش نیز با خودداری از استخدام این معلمان از پرداخت همان حقوق ناچیز آنها خودداری می‌کند.

معلمان معترض شعار می‌دهند: «کارنامه سبز می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد».

معلمان بنرهایی در دست دارند که بر روی آنها نوشته شده بود: «ما منتظر حقمون هستیم، هیچ جا نمیریم، همین‌جا هستیم». «ما جوونای ملتیم منتظر حمایتیم».

یاد‌آوری می‌شود که روز یکشنبه ۲۱ شهریور، مقامات آموزش و پرورش به‌جای پاسخگویی به خواسته معلمان با آنها برخورد امنیتی کردند.

در این روز ماموران انتظامی به سوی معلمان کارنامه سبز، گاز اشک‌آور پرتاب کردند. بر اثر این اقدام تعدادی از زنان معلم دچار تنگی نفس و سرفه شدید شدند.

اما معلمان کارنامه سبز حاضر به پایان دادن به تحصن و تجمع اعتراضی نیستند.

در این ۱۳ روز، معلمـان کارنامـه سبز از شهرستان‌های مختلف با حضور در تهران، شب‌ها را در برابر وزارت آموزش و پرورش به‌سر می‌برند.

معترضان طی این هفته شعارها و خواسته‌های زیر را بارها اعلام کرده‌اند.

«این ماه ماه خونه مافیا سرنگونه».

«این‌همه بی عدالتی، هرگز ندیده ملتی!»

«تا حقمو نگیرم، از اینجا نمیرم!»

«شعار کارنامه سبز، استخدام استخدام»، «شعار واحد ما، استخدام استخدام». «ما در ره آموزش، عمر و جوانی دادیم».

«هر سال دارم سبز می‌شوم تیشه نزن به ریشه‌م».

تعداد معلم-ان کارنامـه سبز ۱۷ هزار نفر است که در وضعیت معیشتی سختی به‌سر می‌برند. وضعیت شغلی تمامی آنها نامعلوم و نگران‌کننده است.

قابل توجه آن‌که، این معلمان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند. آنها صلاحیت علمی خود را برای حرفه معلمی ثابت کرده‌اند. ولی آموزش و پرورش به منظور خودداری از استخدام این معلمان، آنها را در مصاحبه رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: