۱۴۰۰ مهر ۶, سه‌شنبه

فیلم لحظه دستگیری عزیز قاسم زاده وسط مصاحبه تلویزیونی و ضبط چهره‌ ماموران اطلاعات


 

عزیز قاسم زاده، سخنگوی کانون صنفی معلمان گیلان، در حالی که در منزل پدری خود، مشغول مصاحبه تلویزیونی بود، بازداشت شد.

عزیز قاسم زاده

این اقدام درست یک روز پس از تجمع سراسری معلمان در روز یکشنبه دوم مهرماه صورت گرفت.

در فیلم بجا مانده از نحوه دستگیری آقای عزیز قاسم زاده، بی‌توجهی به حقوق شهروندی و برخوردهای نادرست کاملا مشخص است. برخوردهای به دور از اخلاق ماموران امنیتی و لباس شخصی‌ها، آن هم در حضور خانواده برای بازداشت یک فعال صنفی. نیروهای امنیتی با حضور پرتعداد و ایجاد رعب، چشمان سخنگوی کانون گیلان را چشم‌بند می‌زنند. سپس بدون هیچ توضیحی به مادر و خواهر نگرانش، وی را پابرهنه به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند.

این رفتار خشن و پرتنش ماموران در حالی بوده است که پیش‌تر اطلاعات شهرستان رودسر در تماس تلفنی، عزیز قاسم زاده را احضار نمودند. بر همین اساس قرار بود تا وی پس از تماس مجدد برای پاره‌ای توضیحات به اداره اطلاعات مراجعه نماید.

اما قبل از تماس مجدد، و درست یک روز بعد از تجمع بزرگ فرهنگیان در بیش از ۴۰ شهر، نیروهای امنیتی به منزل پدری وی هجوم می‌آورند. آن هم بدون هیچ‌گونه مجوز قانونی و حکم بازداشت، آقای قاسم‌زاده را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بازداشت غیرانسانی این فعال صنفی و هنرمند برجسته را محکوم کرده است. شورا تاکید می‌کند که احضار، بازداشت و اخراج فعالان صنفی چاره کار نیست.

شورا خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آقای عـزیز قاسم زاده و تمامی معلمان زندانی شده است

هیچ نظری موجود نیست: