۱۴۰۰ شهریور ۲۵, پنجشنبه

اعتراض کارگران شهرداری «قلعه خواجه» و شهرداری دماوند

 

کارگران شهرداری «قلعه خواجه» خوزستان و شهرداری دماوند، به علت عدم پرداخت مطالبات مزدیشان اعتراض کردند

کارگران شهرداری «قلعه خواجه» واقع در شهرستان اندیکا در استان خوزستان از حدود ۶ ماه پیش مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. کارگران شهرداری دماوند نیز حقوق سال جاری خود را دریافت نکرده‌اند.

کارگران شهرداری «قلعه خواجه» ۶ ماه معوقه مزدی دارند

در شهرداری قلعه خواجه حدود ۴۰ نفر در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند که حدود ۶ماه دستمزد پرداخت نشده دارند. علاوه بر حقوق، بخشی از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی نیز پرداخت نشده است.

علی‌رغم پیگیری‌های مکرر کارگران شهـرداری قلعه خواجه برای دریافت حقوق، هنوز مسئولان این شهر پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های آن‌ها نداده‌اند. کارگران شهرداری قلعه خواجه می‌گویند: «در صورت ادامه این وضعیت در ماه‌های آینده، مطالبات آنها بیشتر و انباشته‌تر خواهد شد.»

یکی از کارگران گفت: «گرانی امان کارگران را بریده و خسارات غیرقابل جبرانی به زندگی‌مان وارد کرده است.» وی با درخواست از مسئولان استانی برای پیگیری مطالبات کارگران قلعه خواجه گفت: «شهرداری قلعه خواجه به دلیل کمبود منابع مالی امکان پرداخت حقوق کارگران را ندارد. به همین دلیل از همه مسئولان و نهادهای مرتبط استانی درخواست کمک و چاره‌اندیشی داریم. چراکه بیشتر از این کارگران تحمل بی‌پولی را ندارند.»

کارگران شهرداری

کـارگران شـهرداری دماوند حقوق سال جاری را دریافت نکرده‌اند

حدود ۱۴۰ کارگر شهرداری دماوند در استان تهران دست‌کم ۵ ماه حقوق پرداخت نشده، دارند. این کارگران که در بخش‌های خدماتی این شهرداری مشغول به کار هستند، گفتند که هنوز حقوق فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مردادماه سال جاری به آنها پرداخت نشده است.

به گفته یکی از کارگران، دلیل به تاخیر افتادن حقوق کارگران، کمبود منابع مالی و اتمام قرارداد پیمانکار از پایان سال گذشته بوده است. از مردادماه پیمانکار تا حدودی مشخص شده اما هنوز اختلاف نظر وجود دارد و با شهرداری به توافق جدی نرسیده است. یکی از موارد اختلاف آنها عدم پذیرش مسئولیت حدود یک سوم از کارگران شهـرداری است.

به ادعای وی؛ اکثر کـارگران شهـرداری به علت افزایش معوقات با مشکل روبه‌رو هستند. در عین حال در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی شکایت می‌بریم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند.

طبق اظهارات این کارگر خدماتی شهرداری دماوند، طی این مدت که پیمانکار نداشتیم کـارگران به امید عقد قرارداد مستقیم با شـهرداری هر روز سر کار خود حاضر شده و هیچ گله‌مندی جز طلب مزدی نداشتند.

او گفت: «برای تامین مایحتاج روزانه خانواده‌هایمان خارج از ساعت کاری شهرداری، کار می‌کنیم و از بسیاری از آشنایان هم قرض کرده‌ایم. اما هر روز سفره‌هایمان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود.»

به گفته او، همه کارگران یک صدا خواستار عقد قرارداد مستقیم با شهرداری هستند و از کار با پیمانکار خسته شده‌اند. انتظار دارند مسئولان به خواسته‌ کـارگران در ارتباط با حذف شرکت‌های پیمانکاری، برای معوقات مزدی کـارگران شـهرداری دماوند اهمیت قائل شوند و آن را پیگیری کنند. چراکه کارگران این واحد شهری بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

هیچ نظری موجود نیست: