۱۴۰۰ شهریور ۲۶, جمعه

«خدا لعنت‌تان کند!» فیلم سخنان یک مادر که با پسرش ۳ماه است در خیابان و در چادر زندگی می‌کند

 

«خدا لعنت‌تان کند» صحبت‌های یک مادر که ۳ ماه است به‌دلیل فقر و نداشتن پول اجاره، کنار خیابان زندگی می‌کند

یک مادر فقیر به‌همراه پسرش به‌دلیل نداشتن پول اجاره خانه و پول پیش، ۳ ماه است که در یک چادر در کنار خیابان زندگی می‌کند.

روز ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰، ویدئویی از زندگی یک مادر فقیر به‌همراه پسرش منتشر شده است.

این خانواده آواره به‌دلیل نداشتن پول اجاره خانه و پول پیش، ۳ ماه است که در یک چادر در کنار خیابان زندگی می‌کند.

در این ویدئو شهروندی از محل زندگی این مادر فیلم‌برداری کرده است می‌گوید: «اینجا فلسطین و لبنان و سوریه و عراق نیست. اینجا کشور جمهوری اسلامی است. این هم یک خانواده است که به‌خاطر نداشتن کرایه خانه و پول پیش توسط صاحبخانه بیرون انداخته شده‌اند.

اینجا استان گلستان، گنبد کاووس خیابان شهدای شرقی است. این هم مـادر خانواده با پسرش است».

مادر با لحن غم‌‌انگیزی می‌گوید: «من الان سه ماه است که آواره‌ام. یکبار امام‌زاده رفتم ماندم. از آنجا بیرونم کردند. بعد کمیته امداد رفتم. دو شب رفتم هتل که بعد از آنجا هم مرا بیرون کردند. الان هم که اینجا نشسته‌ام و هر لحظه آنها می‌آیند و می‌روند و کسی هم کاری برای من انجام نمی‌دهد».

تهیه کننده کلیپ می‌گوید: «مسئولینی که سر ایستادن در صف اول نماز با هم دعوا می‌کنند. فرماندار! شهردار، نماینده‌ای که چشم‌هایت را بسته‌ای! کوری و هیچ جایی را نمی‌بینی! بیا به داد اینها برس! این هم لوازم خانه اینها. هیچ چیزی برای خوردن ندارند. اینها کجا سرویس بهداشتی بروند؟ کجا حمام بروند؟».

در همین حین آن مادر از شدت غم و اندوه این بی‌کسی و آوارگی، در حالی‌که گریه می‌کند می‌گوید که هیچی ندارم.

هیچ نظری موجود نیست: