۱۴۰۰ شهریور ۲۵, پنجشنبه

بی‌توجهی به حقوق ۴۰۰ کارگر شهرداری کوت عبدالله

 

۴۰۰ کارگر شهرداری کوت عبدالله همچنان در انتظار دریافت معوقات مزدی خود هستند

۴۰۰ کارگر شهرداری کوت عبدالله که پیمانکاری و شاملِ کارگران رفت و روبِ روزکار و حمل زباله شبکار هستند، مدتها است که حقوق کامل نگرفته‌اند. این کارگران که از سال قبل معوقات مزدی دارند، می‌گویند: «حق بیمه ما برای برج چهار، ده روز و برای برج سه، ۲۳ روز رد شده و می‌خواستند حقوق ما را نیز به صورت علی‌الحساب، به همین میزان بپردازند که قبول نکردیم.»

یکی از این کارگران می‌گوید: «دو ماه کار می‌کنیم، اما به اندازه یک ماه کامل به ما حقوق و مزایا نمی‌پردازند. دیگر از این وضع به ستوه آمده‌ایم؛ به هرجا که فکر کنید مراجعه کرده‌ایم، اما نتیجه‌ای نداشته است.»

این کارگران می‌گویند: «براساس وعده‌هایی که به ما داده‌اند انتظار داریم تا آخر هفته بعد، حقوق برج ۳ و ۴ کامل به حسابمان واریز شود. ما از برج ۳ حقوق نگرفته‌ایم و انگار برایشان مهم نیست که چطور امور زندگی خود را در این گرانی و تورم مدیریت می‌کنیم.»

کارگران زحمت‌کش و محروم شهرداری کـوت عبدالله ماه‌ها است که درگیر مشکل پرداخت نشدن حقوقشان هستند.

شهردار کوت عبدالله مشکلات پیش آمده برای کارگران را مشکل خود نمی‌داند و می‌گوید که پیمانکار قبلی باید جوابگو باشد. زمانی که پیمانکار قبلی در حال فعالیت بود، باید حقوق‌های عقب افتاده و سنوات کارگران را می‌پرداخت. از این نظر ما نمی‌توانیم جوابگوی کارگران باشیم.

کارگران شهرداری کوت عبدالله قریب به ۶ ماه است که برای دریافت حقوق عقب افتاده خود دست به اعتراض و اعتصاب می‌زنند. هربار به میزان کمی از حقوق آنها پرداخت می‌شود تا آنها را به سر کار برگردانند. اما بطور مرتب پرداخت حقوق آنها برای چند ماه به عقب می‌افتد.

یکی از کارگران می‌گوید: «اگر کسی اعتراض کند توسط نیروهای امنیتی سرکوب می‌شود. مسئولان شهرداری بجای اینکه مطالبات ما را پیگیری نمایند، با نیروی انتظامی تماس می‌گیرند تا ما را دستگیر کنند. زمانی هم که ما را دستگیر کردند باید وثیقه‌های ۵۰۰ میلیونی بگذاریم تا آزاد شویم. این در حالی است که ما مشکل دریافت همان حقوق‌های دو سه میلیونی خود را داریم.»

هیچ نظری موجود نیست: