۱۴۰۰ شهریور ۲۶, جمعه

تصویب نشدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با دلایل غیرواقعی

 


علت اصلی تصویب نشدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بار مالی ذکر شده است

کوه مجلس بار دیگر موش زایید! مجلس یازدهم هیاهو‌ی بسیار برای تایید و تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت سرداده بود. این طرح که در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده بود توسط نمایندگان مجلس در نهایت تعجب به حالت تعلیق درآمد. علت تعلیق هم داشتن بار مالی این طرح مطرح شده است. با دادن این طرح به دولت بمدت ۴۵ روز در واقع بدنبال طولانی کردن و در نهایت فراموشی آن هستند. باید توجه داشت که شروع بودجه‌بندی اولیه در اواسط پاییز می‌باشد. تصویب این طرح قبل از شروع بودجه‌بندی بهترین فرصت را برای تخصیص ردیف‌های بودجه به آن می‌داد.

برچیده شدن شرکت‌های پیمانکاری به تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

ساماندهی استخدام کارکنان دولت

 در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت همه قراردادهای موقت ملغی و تبدیل به پیمانی و سپس رسمی خواهد شد. این طرح تا حد زیادی پاسخگوی کارگران پیمانکاری شرکت نفت هم می‌باشد. بیش از ۵۰ درصد پرسنل شرکت نفت را کارگران پیمانکاری، پروژه‌ای و یا ارکان ثالث تشکیل می‌دهند. همه این کارگران چشم به تصویب این طرح مجلس داشتند. در صورت تصویب این طرح، دست شرکت‌های پیمانکاری تا حد زیادی در استثمار وحشیانه کارگران بسته می‌شود.

داشتن بار مالی این طرح از ابتدا غلط و تنها برای رد کردن آن بوده است. در حال حاضر رانت‌خواری پیمانکاران و پول‌هایی که به جیب می‌زنند بار مالی بیشتر برای دولت دارد. عدم تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت نشان می‌دهد که شرکت‌های پیمانکاری چه قدرتی در درون حاکمیت دارند. اکثر این شرکت‌ها متعلق به سپاه و یا تحت سلطه آن هستند. در صورت تصویب این طرح دست این شرکت‌ها از چپاول حقوق کارگران کوتاه می‌شود.

ثروت‌های نجومی شرکت‌های پیمانکاری از استثمار کارگران

رشد قارچ‌گونه این شرکت‌ها نشان از سود‌آوری عظیم آن برای صاحبانش دارد. اگر هزینه این شرکت‌ها به حقوق کارگران اضافه شود مطمئنا وضعیت معیشتی ‌آنها بهتر خواهد شد. نمایندگان مجلس که به خاطر داشتن بار مالی این طرح را تصویب نکرده‌اند، آیا نیم‌نگاهی به هزینه‌‌های فوق نجومی خودشان در مجلس دارند.

سوال از نمایندگان مجلس این است که بار مالی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مقابل حقوق‌های نجومی مدیران شرکت نفت چه اندازه است. کارگران در شرکت‌های پیمانکاری چیز زیادی از مجلس و دولت نمی‌خواهند. آنها فقط خواستار اجرای قوانین مصوب خودشان هستند.

شرکت‌های پیمانکاری متعلق یا در سلطه سپاه پاسداران است

بنیان دیکتاتوری حاکم بر غارت و سرکوب مردم گذاشته شده است. استثمار وحشیانه کارگران پیمانکاری و ریخته شدن حاصل زحمات آنها در جیب شرکت‌های وابسته به سپاه یک نمونه آن است. وضعیت بحرانی شرکت‌های پیمانکاری در سراسر ایران باعث نارضایتی کارگران آن شده است. اعتصاب کارگران پیمانکاری در مجموعه شرکت نفت یک نمونه آن است. فقر و تبعیض گسترده در استخدام باعث خشم این کارگران است. انفجار این خشم در گام نخست بنیان‌های این حکومت استثمارگر را نشانه خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: