۱۴۰۰ شهریور ۲۵, پنجشنبه

سرخط اخبار اعتراضات کارگری و اجتماعی پنج شنبه ۲۵ شهریور

 

سرخط اخبار اعتراضات کارگری و اجتماعی

سرخط اخبار اعتراضات کارگری و اجتماعی پنجشنبه در شهرهای مختلف

هشتاد و نهمین روز اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت در پالایشگاه، مراکز پتروشیمی و نیروگاه‌ها

روز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰، اعتصاب کارگران صنعت نفت و گاز سومین ماه خود را سپری می‌کند. این اعتصاب در پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، نیروگاه‌ها و تأسیسات وابسته به این صنعت تحت کمپین ۲۰ـ۱۰ صورت گرفته است.

پایین بودن حقوق، استخدام‌های گزینشی، قراردادهای موقت و غیررسمی، مرخصی و شیفت ناعادلانه علت اعتراض کارگران پیمانکاری شرکت نفت است. این اعتراض برای حاکمیت و کارفرماهای وابسته به آن ناخوشایند است. مدیران و کارفرمایان دولتی و خصوصی تلاش می‌کنند، با تهدید به اخراج کارگران معترض صورت مساله را پاک کنند.

تجمع  اعتراضی کارورزان پزشکی بیمارستان مفید

روز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰، کارورزان پزشکی بیمارستان مفید در اعتراض به تصمیم‌های گزینشی آموزش بیمارستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

خواسته کارورزان، لغو تصمیم‌های سلیقه‌ای مبنی بر انتقال کارورزان از بیمارستان مفید به بیمارستان مسیح دانشوری است. آنها خواستار برنامه ریزی صحیح آموزشی برای حضور کارورزان میباشند.

در پی اعتراض دانشجویان مسئولین آموزش با خودداری از پاسخگویی، دانشجویان را تهدید به توبیخ کردند.

مرگ ۵ کارگر ساختمانی در حادثه دلخراش رانندگی

روز چهارشنبه ۲۴ شهریور در یک تصادف دلخراش رانندگی ۵ کارگر ساختمانی جان خود را از دست دادند.

این ۵ کارگر ساختمانی با یک خودرو پراید از محله پیربازار رشت به‌سمت شهرصومعه سرا در حرکت بودند که بر اثر برخورد با یک خودرو سمند جان باختند.

بر اثر شدت تصادف، خودرو پراید دچار آتش‌سوزی شد.  متاسفانه هر پنج سرنشین آن که همگی کارگران ساختمانی بودند در میان شعله‌های آتش جان خود را از دست دادند. راننده سواری سمند نیز که دچار مصدومیت شده بود، به بیمارستان پورسینای رشت منتقل شد.

فوت پاکبان تبریزی بر اثر سقوط در سیمی تریلی حمل زباله

حسن ابراهیم نیا از پاکبانان شهرداری منطقه ۲ تبریز و کارگر کامیون حمل زباله بر اثر سقوط در سیمی تریلی، دچار ضربه مغزی شد. وی به بیمارستان الغدیر تبریز منتقل شدو در حالت کما به‌سر می‌برد.

اما متاسفانه تلاش پزشکان برای نجات وی بی نتیجه ماند این پاکبان زحمتکش جان‌ باخت.

حسن ابراهیم نیا ۴۰ ساله و دارای دو فرزند پسر و یک دختر بود.

هیچ نظری موجود نیست: