۱۴۰۰ شهریور ۲۵, پنجشنبه

ابراهیم رئیسی جلاد است و با آوردن واکسن منجی نمی‌شود

 

ابراهیم رئیسی از نظر مردم ایران یک جلاد است و با وارد کردن سیل واکسن منجی نخواهد شد – گفتار هفته

با تعویض دولت از روحانی به رئیسی، چنین وانمود می‌شود که ابراهیم رئیسی تمام تلاش خود را برای وارد کردن واکسن بیشتر بکار بسته است. البته وارد نکردن واکسن و دادن وعده‌های پوچ واکسن داخلی یک جنایت است. جنایتی که موجب از دست رفتن جان صدها هزار تن از هموطنانمان شده است. اما بخاطر سابقه جنایت‌بار رئیسی در کشتار و اعدام زندانیان سیاسی، رژیم سعی می‌کند او را بعنوان یک ناجی برای رهایی مردم از کرونا معرفی کند. اما هیچ‌کس فراموش نمی‌کند که ابراهیم رئیسی یک جلاد است و با سیل واکسن منجی نمی‌شود.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر ابراهیم رئیسی روز ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد تا آبان‌ماه ۱۰۰ میلیون واکسن وارد خواهند کرد. او با مقایسه دولت رئیسی و روحانی اضافه نمود که فقط در ماه شهریور ۴۰ میلیون واکسن وارد‌ کرده‌اند. اسماعیلی سپس تأکید کرد که عملکرد دولت جدید در همین مدت کوتاه، نسبت به دولت قبلی قابل مقایسه نیست.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت دولت رئیسی نیز با مقصر قلمداد کردن دولت قبلی در جریان بازدید از استان قزوین گفت: «‌می‌گفتند که به ایران واکسن نمی‌دهند. زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم ذخیره واکسن ما صفر شده بود و واکسنی نداشتیم. اما با پیگیری رئیس جمهور توانستیم واکسن وارد کنیم. ما بدنبال بارانی از واکسن بودیم که سیلی از واکسن به کشور سرازیر شد».

خامنه‌ای بود که واردات واکسن را ممنوع کرد

رئیس دفتر رئیسی و وزیر بهداشت او و دیگر کارگزارانش، روی این نکته تأکید دارند که روحانی مانع ورود واکسن بوده است. اما با آمدن رئیسی، سیلی از واکسن به کشور روانه شده است.

البته بر مردم ایران پوشیده نیست که چه کسی مانع اصلی وارد کردن واکسن به کشور بوده است. هیچ کس فراموش نکرده خامنه‌ای روز ۱۹‌دی ۹۹ بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و قاطعانه گفت: «خرید واکسن از آمریکا و انگلیس ممنوع است». بدنبال همین حکم جنایت‌کارانه بود که دیکتاتوری حاکم بر روی ساخت واکسن داخلی تبلیغ می‌کرد و حتی وعده صادرات آنرا به جهان می‌داد.

براستی چه اتفاقی افتاده است که حکومت تصمیم به وارد کردن واکسن گرفته است؟ آیا تاکنون بدلیل تحریم‌ها به ایران واکسن نمی‌دادند؟ آیا مشکل تبادلات بانکی بود که نمی‌گذاشتند با پولمان واکسن بخریم؟

با توجه به اینکه در موضوع تحریم‌ها هیچ تحولی ایجاد نشده و شرایط مانند سال گذشته است. پس چرا حالا دولت هم می‌تواند واکسن بخرد و هم پول آن را بپردازد؟

چرا کسانی که موجب مرگ هزاران نفر شده‌اند محاکمه نمی‌شوند؟

در سایر کشورهای دنیا اگر مسئولی در حوزه مسئولیتش اتفاقی بیفتد که حتی جان ۱۰ نفر را مورد تهدید و خطر قرار دهد، از آن مسئول بازخواست می‌شود. حتی چنین اتفاقاتی موجب برکناری و یا دادگاهی شدن مسئول مربوطه می‌شود.

اگر به گفته کارگزاران دولت ابراهیم رئیسی، وزرا و رئیس جمهور قبلی مانع ورود واکسن و مرگ هزاران بوده‌اند، چرا هیچ‌یک از آنان به پای میز محاکمه کشیده نمی‌شوند؟ اگر چنین روندی در طول یک سال گذشته برقرار بوده و خود رئیسی آن زمان در رأس قوه قضائیه قرار داشت، چرا چنین خاطیانی را مورد پیگرد قرار نداد؟

طرح چنین سوالاتی بسیار است و پاسخ آنها نیز پیشاپیش روشن است. همه مردم ایران می‌دانند که از روز اول ورود ویروس کرونا به کشور، خامنه‌ای تصمیم گرفت آن را بعنوان اهرمی برای کنترل اعتراضات مردمی بکار گیرد. در همین راستا هم روحانی طبق خواسته و سیاست خامنه‌ای عمل نمود.

ابراهیم رئیسی جلادی شناخته شده در ایران و جهان است

سوال اصلی اینجاست که در شرایط کنونی، کارگزاران حکومتی در صدد القای چه موضوعی در اذهان مردم می‌باشند؟ ناگفته پیدا است که ابراهیم رئیسی در کشور ایران بنام جلاد زندانیان سیاسی معرفی شده است. حتی روحانی در تبلیغات انتخاباتیش خطاب به رئیسی گفت که شما بجز دادن حکم زندان و اعدام هنر دیگری ندارید.

همین چهره جنایتکارانه رئیس جمهور خامنه‌ای که موجب شد بعد از انتخابات و در آوردن او از صندوق آرا، اکثریت رؤسای جمهور و یا نخست‌وزیران کشورها، به او تبریک نگویند. هنوز هم دولتمردان مطرح دنیا از آوردن نام رئیسی بر لبانشان کراهت دارند.

اما موضوع مهمتر چهره رئیسی در داخل کشور می‌باشد. سابقه پر از جنایت و دادن احکام اعدام توسط او، موجب شده است که مردم ایران، از فردای روز انتخابات، تکلیف خودشان را با او روشن نمایند. خیلی صریح و روشن بگویند که با این رئیس جمهور جنایتکار و بی‌سواد کاری ندارند. دولت منتخب او هم که جمعی بی‌سوادتر از خودش و مانند او فقط سابقه سرکوب مردم را دارند، قبول ندارند.

خامنه‌ای فهمیده که حربه کرونا دیگر کاربردی ندارد

به همین دلایل است که خامنه‌ای بعد از افشای سیاست‌های کروناییش، در قیام مردم خوزستان به این نکته مهم واقف شد که دیگر حربه کرونا برایش کاربردی ندارد. خامنه‌ای به این رسیده است که دیگر نمی‌تواند با اهرم کرونا جلوی خیزش‌های مردمی را بگیرد. گسترش کرونا و رسیدن به پیک پنجم آن، در نظر مردم ایران خودش جرم بزرگتری است که انگیزش اعتراضات را می‌پروراند. حال می‌خواهد با وارد کردن واکسن، یک درد بی‌درمان خودش را نیز درمان نماید. خامنه‌ای سعی دارد با ناجی نشان دادن رئیسی در امر کرونا، سابقه سیاه او را بپوشاند. اما همه مردم ایران می‌دانند که ابراهیم رئیسی یک قاتل است و با سیل واکسن منجی نمی‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: