۱۴۰۰ شهریور ۲۷, شنبه

پانزدهمین روز تحصن و تجمع اعتراضی معلمان کارنامه سبز + فیلم

 


پانزدهمین روز تحصن و تجمع معلمان کارنامه سبز در اعتراض به خودداری آموزش و پرورش از استخدام آنها

روز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، پانزدهمین روز تحصن معلمان کارنامه سبز ادامه یافت. آنها در اعتراض به خودداری آموزش و پرورش از استخدام‌شان در برابر این وزارتخانه تجمع کردند.

معلمان معترض با شعار: «حمایت از مافیا، حمایت از ظالم است!»، به استخدام گزینشی نفرات وابسته به حکومت اعتراض کردند. استخدام گزینشی توسط مافیای حاکم در این وزارتخانه، صورت می‌گیرد.

معلمان کارنامه سبز در اعتراض به روی کار آمدن مدیران و مقامات بی‌سواد شعار می‌دهند: «دیپلمه رأس کاره،‌ نخبه ما بیکاره!»

معترضان شعار می‌دهند: «پشت در وزارتیم، منتظر حمایتیم»، «تا حقمو نگیرم، از اینجا نمی‌رم». «ما جوان‌های ملتیم منتظر حمایتیم».

شایان ذکر است که وزارت آموزش و پرورش برای پایان دادن به تجمع معلمان، به آنها پیشنهاد تبدیل حق‌التدریسی داد.

اما معلمان با شعار: «حق التدریس نمی‌خواهیم، ما حقمان را می‌خواهیم». با این پیشنهاد مخالفت کردند. چرا که تمامی سالیان خدمت آنها را بر باد خواهد داد.

تعدادی از معلمان با کودکان خود در این تجمع شرکت دارند.

تجمع و تحصن شبانه‌روزی ۱۵ روزه  معلمان کارنامه سبز در حالی ادامه دارد که از شهرهای مختلف جمع شده‌اند. این طولانی‌ترین تجمع معلمان در طی این سالیان به‌شمار می‌رود.

یاد‌آوری می‌شود که روز یکشنبه ۲۱ شهریور، مقامات آموزش و پرورش پاسخگویی معترضین نبودند. اما به‌جای پاسخ به خواسته معلمان، با گسیل ماموران انتظامی جواب آنها را با گاز اشک‌آور دادند.

بر اثر شلیک گاز اشک‌آور تعدادی از زنان معلم دچار تنگی نفس و سرفه شدید شدند. اما تاکنون این معلمان حاضر به پایان دادن به تحصن و تجمع اعتراضی نشده‌اند.

معترضان طی این هفته شعارها و خواسته‌های زیر را بارها اعلام کرده‌اند.

«این ماه ماه خونه مافیا سرنگونه»

«این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی!»

«شعار کارنامه سبز، استخدام استخدام»، «شعار واحد ما، استخدام استخدام». «ما در ره آموزش، عمر و جوانی دادیم».

«هر سال دارم سبز می‌شوم تیشه نزن به ریشه‌م».

تعداد معلمان کارنامه سبز ۱۷ هزار نفر است که در وضعیت معیشتی سختی به‌سر می‌برند. وضعیت شغلی تمامی آنها نامعلوم و نگران‌کننده است.

قابل توجه آن‌که، این معلمان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند. آنها صلاحیت علمی خود را برای حرفه معلمی ثابت کرده‌اند. ولی آموزش و پرورش به منظور خودداری از استخدام این معلمان، آنها را در مصاحبه رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: