۱۴۰۰ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

اخبار نقض حقوق بشر در ایران چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

 


نقض حقوق بشر در ایران چهارشنبه ۳۱ شهریور از طریق تایید قتل شاهین ناصری، مرگ یک زندانی در زندان قرچک و اعتصاب غذای ۴۳ زندانی سیاسی در زندان ارومیه

سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گرد آوری شده و به اطلاع خوانندگان می‌رسد:

تهران – با گذشت یک روز از انتشار خبر پر ابهام قتل شاهین ناصری در زندان تهران بزرگ،صبح امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور، به خانواده وی اطلاع داده شد که برای تحویلگیری جسد فرزند خود به دادسرای جنایی مراجعه کنند.

تهران – زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر که با اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی علیه حکومت»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «انتشار اطلاعات و اوراق طبقه بندی شده» در زندان تهران بزرگ محبوس است و از بیماری عفونت ریه بشدت رنج می برد، شاهد قتل شاهین ناصری بوده و اقدام به افشاگری قتل دوستش در زندان کرده است.

زندان قرچک – یک زندانی بنام گیتی حاج رحیمی متهم به جرائم مالی امروز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه، در پی عدم رسیدگی پزشکی مناسب در یکی از سلول‌های انفرادی زندان قرچک ورامین جان خود را از دست داد. این زندانی مبتلا به دیابت، طی روزهای اخیر در پی ابتلا به کرونا به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان که از چندی قبل به عنوان قرنطینه در نظر گرفته شده، منتقل شده بود.

زندان قرچک – روز سه شنبه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰ یک زن زندانی در زندان قرچک به نام فرانک حسین زاده جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد.

ارومیه– از صبح امروز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰، کلیه ۴۳ زندانی سیاسی و مذهبی محبوس در بند ۱۰ زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به مخالفت شورای طبقه‌بندی زندان برای اعزام زندانیان بیمار به بیمارستانی خارج از زندان، دست به اعتصاب غذای جمعی زده و از تحویل گرفتن غذای زندان خودداری کردند.

رجایی شهر- سعید اقبالی، فعال مدنی صبح امروز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه جهت معاینه از زندان رجایی شهر کرج به پزشکی قانونی اعزام شد. در جریان معاینه، تشخیص پزشک متخصص امیراعلم تهران در خصوص آسیب جبران ناپذیر به پرده میانی گوش و از دست دادن بخشی از شنوایی گوش راست تایید شد.

اوین– محمد ایران نژاد، شهروند ساکن تهران طی ابلاغیه‌ای به شعبه ۳ بازپرسی دادرسی اوین فراخوانده شد. از آقای ایران نژاد خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز از زمان ابلاغ در این شعبه حاضر شود.

اوین– لقمان پیرخضرانیان، فعال سیاسی روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. آقای پیرخضرانیان پیشتر به ۲ سال حبس محکوم شده بود که ۱۵ ماه از این محکومیت به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده است.

اشنویه – دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، حکم حبس صلاح بهرامیان (گوری) شهروند اهل شهرستان اشنویه را عینا تایید کرد. آقای بهرامیان در تاریخ ۱ تیرماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی رضایی از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

ارومیه – امروز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه، مهدی صانع فرشی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه با درخواست بازبینی پرونده دست به اعتصاب غذا زد. آقای صانع فرشی سال گذشته توسط دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

نقده– محمدطاهر حسین‌پور شهروند بازداشتی اهل شهرستان نقده با پایان مراحل بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان نقده منتقل شد. آقای حسین پور مردادماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در نقده بازداشت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: