۱۴۰۰ شهریور ۲۹, دوشنبه

قتل شاهین ناصری، شاهد شکنجه‌های نوید افکاری در زندان تهران بزرگ + کلیپ صوتی وی

 


از زندان تهران بزرگ «فشافویه» خبرهایی از مرگ مشکوک شاهین ناصری به بیرون رسیده است. برادر شاهین ناصری در این رابطه گفته است که دوستانش خبر کشته شدن شاهین در سلول انفرادی را به او داده‌اند. ولی در ادامه گفت که هنوز از سوی مسئولین هیچ تماسی با خانواده آنها گرفته نشده است.

شاهین ناصری از شاهدان شکنجه نوید افکاری است. وی بارها در خصوص شکنجه شدن نوید افکاری و اعترافات اجباری وی اطلاع رسانی کرده بود. شاهین در یک فایل صوتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد از تهدید به مرگ توسط مسئولین زندان خبر داده بود. وی در این فایل گفته بود که بازپرس امنیتی او را تهدید کرده و گفته در پرونده امنیتی دخالت کرده و او را ذوب می‌کند.

فایل صوتی سخنان شاهین ناصری در باره تهدید وی توسط بازجوها بخاطر شهادت دادن به شکنجه نوید افکاری

شاهین ناصری

انتقال شاهین ناصری به سلول انفرادی هم زمان با سالگرد اعدام نوید افکاری

شاهین ناصری همزمان با سالگرد اعدام نوید افکاری از بند عمومی به مکان نامعلومی منتقل شده بود. دوستانش فکر می‌کردند که او به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده است. ولی مشخص شد که او در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ بوده تا از تماس تلفنی محروم باشد. علت محرومیت از تلفن برای این بود که وی نتواند با خبرگزاری‌ها مصاحبه کند.

مانند قتل‌های پیش از این، سازمان زندان‌ها مرگ شاهین ناصری را خودکشی اعلام خواهد کرد. این در حالی است که شاهین متاهل و به ‌آینده‌اش امیدوار بود. ضمنا هیچ بیماری خاصی هم نداشت که بخواهد به خاطر بیماری فوت کند. وی یک کارشناس بازرگانی بود که هیچ ناراحتی روحی و یا افسردگی نداشته است.

نوید افکاری در شهریور ۹۹ در زندان عادل‌‌آباد شیراز اعدام شد.

گزارش‌های مستندی از گرفتن اعترافات اجباری منتشر شده است. در همان زمان شـاهین ناصـری در زندان شیراز زندانی بوده است. شـاهین نـاصری در برگه تحقیق از شاهد تاکید کرده بود که نوید افکاری را در هنگام شکنجه دیده است. شاهین نوشته بود هنگامی که در آگاهی شیراز بوده صدای فریاد نوید را می‌شنیده و صحنه کتک خوردن او به دست دو مامور لباس شخصی را به چشم خود دیده است.

هیچ نظری موجود نیست: