۱۴۰۰ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

تصرف و غارت زمین های مردم در شهرک زیتون توسط سپاه پاسداران و اعتراض مردم + فیلم

 


سپاه پاسداران زمین‌های بازنشستگان شهرک زیتون در سرخه ‌حصار را با وجود داشتن سند ۶ دانگ تصرف و غارت کرد

روز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، تعداد کثیری از بازنشستگان شهرک زیتون در سرخه حصار واقع در شرق تهران، جلوی وزارت راه و شهرسازی تجمع اعتراضی داشتند. اعتراض بازنشستگان به تصرف و غارت زمین‌های آنها می‌باشد که توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است.

شهرک زیتون

وعده وعیدهای ۸ ساله دولت روحانی، سردواندن‌های ۱۶ ساله دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد، کلاه‌برداری‌های ۸ ساله دولت رفسنجانی، موجب بدبختی خانواده‌های زیادی شده است. ساکنان شهرک زیتون در غرب تهران، بیش از ۳۲ سال است که  درگیر کلاهبرداری، سردواندن‌ها و ضرب و شتم‌های نیروهای انتظامی و مأموران شهرداری هستند.

شهرک زیتون که در منطقه سرخه حصار در شرق تهران واقع می‌باشد، همچون زخمی کهنه است که هنوز از آن خون می‌چکد. مشکلی که از در ابتدای دولت رفسنجانی بوجود آمده و اساس آن بر پایه کلاهبرداری بوده است. به همین دلیل با تعویض دولت‌ها و ریاست قوه قضاییه، این معضل همچنان پابرجا و موجب سرگردانی ساکنان و مالکان این منطقه است.

در ۳۲ سال پیش برخی از واسطه‌های برخوردار از رانت در میان کارگزاران حکومتی به فروش زمین‌های این منطقه روی ‌آوردند. پول‌های بسیاری از مردم گرفتند و به آنها سندهایی ارائه دادند که مربوط به زمین‌های این منطقه بود. اما سازمان محیط زیست معتقد است که این زمین‌ها مجوز ساخت و ساز ندارند و حریم کمربند سبز تهران محسوب می‌شوند. این زمین‌ها که در ادامه پارک جنگلی سرخه‌ حصار قرار دارند، طبق طرح باید صرف جنگل کاری و افزایش فضای سبز تهران شوند.

کشمکش باندهای دولتی بر سر زمین‌های شهرک زیتون

کشمکش بین باندهای دولتی و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران که این زمین‌ها را برای مصارف خاص خود می‌خواهند، منجر به آوارگی و سردرگمی مردم گشته است.

در آبان سال ۹۵، بجای اینکه نهادهای دولتی این معضل را بین خود حل کرده و راه حل قانونی آنرا دنبال کنند. شهرداری تهران با هجومی شبانگاهی، به منطقه شهرک زیتون حمله کرد. مأمورین ویژه انتظامی بدستور شهرداری با حدود ۵۰ اتوبوس به محل وارد شدند. پس از ضرب و شتم مردم، آنها را دستگیر کرده و با خود بردند. در این میان تعداد زیادی از آنها که زخمی شده بودند را به بیمارستان امام حسین منتقل نمودند. البته دستگیر شدگان پس از چند ساعت آزاد شدند. اما این حمله و دستگیری نشان از آن داشت که دولت هیچ حقی برای ساکنین و مالکان شهرک زیتون قائل نیست.

زخمی کهنه در شـهرک زیتـون

ماجرای کهنه شده شهرک زیتون سال به سال ادامه پیدا کرد. ساکنان و مالکان ۲۲ حکم قضایی مبنی بر صحت مالکیت‌شان گرفتند. بارها موضوع دادن زمین‌های جایگزین در منطقه‌ای دیگر مطرح شد. اما تاکنون هیچ‌ راهکاری که مبنی بر حمایت از مردم محروم شهرک زیتون باشد ارائه نشده است.

با روی کار آمدن دولت رئیسی و سرکار آمدن رستم قاسمی، وزیر سپاهی او بعنوان وزیر مسکن و راه‌سازی، سپاهیان تیغشان را بر گلوی مردم فرو کردند. دو سه هفته از سرکار آمدن رستم قاسمی نگذشته که حکم به تصرف و غارت زمین‌های بازنشستگان داده است. در این میان، قوه قضاییه دیکتاتوری حاکم که اژه‌ای بر آن حکومت می‌کند نیز حکم به تصرف زمینها داده است. حکمی که حق اولیه مردم را نادیده گرفته و بجای دنبال کردن پرونده زمین‌خواران، رای به تصرف زمین‌های مردم داده است.

 زمین‌های شهرک زیتون که در دست ساکنین و مالکان آن است، همگی دارای سند ۶ دانگ و قطعه‌بندی رسمی می‌باشند. در شرایطی که رئیسی با شعار ساخت یک میلیون خانه به کرسی ریاست جمهوری تکیه زده، انتظار این بود که در راستای خانه‌سازی، کمک‌کار مردم باشد. نه اینکه عوامل سپاهی خود را بسیج نماید تا زمین‌های مردم را یکجا ببلعند.

هیچ نظری موجود نیست: