۱۴۰۰ شهریور ۱۳, شنبه

تجمع دارندگان کارنامه سبز و آموزشیاران نهضت سوادآموزی روبروی وزارت آموزش و پرورش -فیلم

 


تجمع دوباره دارندگان کارنامه سبز و آموزشیاران نهضت سوادآموزی روبروی وزارت آموزش و پرورش در اعتراض به خودداری آموزش و پرورش از استخدام آنها

روز شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰، دارندگان کارنامه سبز و مردودشدگان آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان برای چندمین بار روبروی وزارت آموزش و پرورش دست به تجمع زدند.

در این تجمع معلمان شرکت کننده در آزمون دانشگاه فرهنگیان شعار می‌دادند: «دانشگاه فرهنگیان حق مسلم ماست».

دارندگان کارنامه سبز همچنین در اعتراض به خودداری وزارت آموزش و پرورش از استخدام آنها شعار می‌دادند.

«شعار کارنامه سبز، «استخدام استخدام»، «شعار واحد ما، استخدام استخدام». «ما در ره آموزش، عمر و جوانی دادیم».

معترضان بنرهای در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «هر سال دارم سبز می‌شوم تیشه نزن به ریشه‌م». «ما منتظر حقمون هستیم، هیچ جا نمیریم، همینجا هستیم». «کارنامه سبز داد بزن، حقتو فریاد بزن».

دارندگان کارنامه سبز در اعتراض به خودداری از بکارگیری معلمان جوان بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «در روی ما بسته شده، بازنشسته خسته شده». «ما جوونای ملتیم، منتظر حمایتیم».

دارندگان کـارنامه سـبز به اجبار در آزمون وزارت آموزش و پرورش شرکت کرده بودند. اما آنان این را شیوه‌ای از سوی آموزش و پرورش برای خودداری از استخدام خود می‌دانند.

یادآوری می‌شود که بسیاری از این معلمان از شرکت کنندگان سال ۹۹ و ۹۸ آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش هستند.

آنها می‌گویند که در آن آزمون حد نصاب نمره را دریافت کرده‌اند. اما این وزارتخانه از انجام فرآیند مراحل استخدام آنها خودداری می‌کند.

دارندگان کـارنامه سبـز به معلمانی‌ گفته می‌شود که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند و صلاحیت علمی خود را برای حرفه معلمی ثابت کرده‌اند.

ولی آموزش و پرورش به منظور خودداری از استخدام‌شان، آنها را در مصاحبه رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: