۱۴۰۰ مهر ۱۰, شنبه

فیلم اقدام شجاعانه چند جوان و نجات خانمی که در خرم‌آباد با پریدن از پل قصد خودکشی داشت

 


در این فیلم خانمی مشاهده می‌شود که با رفتن روی لبه باریک و بسیار خطرناک یک پل زیرگذر در خرم‌آباد قصد خودکشی دارد. پس از کمی چند جوان رهگذر جان خود را به خطر انداخته و در یک اقدام پر ریسک و خطرناک از دوطرف به لبه پل نزدیک شده و در لحظه ای که حواس خانمی که قصد خودکشی دارد پرت می‌شود، با سرعت از پشت خود را به او رسانده و او را که در حال پرتاب خود است در وسط زمین و آسمان گرفته و به بالای پل می‌کشند.

صبح شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ دختری جوانی در شهر خرم آباد قصد داشت در میدان شقایق از بالای پل زیرگذر خودکشی کند. این دختر با آمدن به لبه بیرونی پل زیرگذر تلاش کرد که خود را به پایین پرتاب کند. در ابتدا یک مرد جوان قصد نزدیک شدن به وی را داشت. اما با فریادهای دختر جوان مواجه شد. مردم در اطراف پل جمع شده و قصد داشتند آن دختر را از این اقدام منصرف کنند. در این وضعیت دو مرد جوان از سمت دیگر به او نزدیک شدند و لحظه‌ای که دختر جوان خواست خودش را به پایین پرتاب کرد آن سه جوان شجاع او را در هوا گرفته و بروی پل آوردند. مردم خوشحال از شجاعت این جوانان، آنها را تشویق کردند.

 استان لرستان طی دهه ۹۰ جزء استان‌هایی است که بیشترین میزان مرگ و میر بدلیل خودکشی را دارد. علل و انگیزه‌هایی که برای خودکشی در این استان عنوان شده است بشرح زیر است:

علل افزایش خودکشی در استان لرستان

ـ فقر و بیکاری و مسائل اقتصادی ریشه اصلی خودکشی ها در این استان و سایر نقاط کشور است. بسیاری از افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند، مردان یا زنان جوان و سرپرست خانواده‌ها می‌باشند. در اکثر موارد فقر، بیکاری و مشاغل کم‌درآمد زمینه‌ساز خودکشی است.

استان لرستان از محروم ترین استان‌ها با شاخص توسعه یافتگی است

ـ آزاد و آسیب جسمی و روحی زنان از دلایل مرتبط با خودکشی زنان در کشور است. بدلیل قوانین ضد زن در دادگاه‌ها عملا زنان از امکان شکایت و اعاده حقوق‌شان محروم هستند. بهمین دلیل بسیاری از خـودکشی زنان در واقع اعتراض به قوانین ضد زن در دادگاه‌ها می‌باشد.

دلیل اصلی خـودکشی در کشور را بایستی در دیکتاتوری حاکم دنبال کرد. کسانی که هیچ اهمیتی به سرنوشت جوانان و زنان کشور نمی‌دهند.‌ سران حکومت تنها به فکر انباشته کردن ثروت‌های خود هستند. اما به بشکه انفجاری اعتراضات در زیر پای خود توجهی ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: