۱۴۰۰ مهر ۱۱, یکشنبه

تجمع اعتراضی بازنشستگان و مستمری بگیران فولاد خوزستان و اصفهان + فیلم

 


بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد  خوزستان، روز یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰، در اهواز تجمع  اعتراضی برگزار کردند. این بازنشستگان و مستمری‌بگیران در مقابل ساختمان مرکزی این صندق در شهر اهواز تجمع نموده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از جمله مطالبات آنان، حقوق عقب‌افتاده آنان و توجه به  وضعیت وخیم معیشتی می‌باشد.

لازم به ذکر است که این تجمع اعتراضی، از جانب بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق فولاد، هر یکشنبه برگزار می‌شود. با اینحال، هنوز از طرف مسئولان مربوطه هیچ پاسخ روشنی به آنان داده نشده است.

بازنشستگان می‌گویند که با این وضعیت تورم و گرانی، دیگر قادر به تأمین حداقل‌های معیشتی و برطرف کردن نیاز‌های زندگی خود نمی‌باشند.

بازنشستگان و مستمری بگیران

مدیران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز، بجای رسیدگی به خواسته‌های کارگران و بازنشستگان، اقدام به دستگیری کارگران می‌نمایند. در فروردین ماه اقدام به دستگیری دو تن از کارگرانی کردند که در مقابل تالار اجتماعات این مجتمع در اهواز گرد‌ آمده بودند.

در روز ۲۱ شهریور ماه نیز بازنشتستگان فولاد در شهرهای اصفهان و اهواز دست به تجمع اعتراضی زدند. آنان در این تجمع خواهان همسان‌سازی حقوق‌ها شدند و به کم کردن ۲میلیون تومان از حقوق ماهانه‌شان اعتراض کردند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران به دزدی کلان ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این صندوق اشاره می‌کنند. میزان پولی که حق بازنشستگان و مستمری بگیران است و از صندوق فولاد اهواز اختلاس شده است. با توجه به این دزدی و اختلاس کلان در این صندوق، هنوز مراجع قضایی هیچ توجهی به این امر نکرده و آنرا مورد بررسی قرار نداده‌اند.

بازنشستگان و مستمری بگیران فولاد اهواز و اصفهان، از جمله کسانی هستند که مانند دیگر بازنشستگان در کشور، مورد بی‌توجهی قرار دارند. با وجود آنکه این بخش عظیم اجتماعی از سال گذشته همواره بدنبال احقاق حقوق خود بوده‌اند، اما حتی با تعویض دولت نیز توجهی به آنان نشده است.

یکی از بازنشستگان بر روی بنری به دزدی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی مقامات فولاد اشاره کرده است. روی این بنر نوشته بود: «با ۱۵۰۰ میلیارد تومانی که در همسان‌سازی به بازنشستگـان فـولاد ندادند چه کردند؟»

هیچ نظری موجود نیست: