۱۴۰۰ آبان ۶, پنجشنبه

اعتصاب کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به پرداخت نشدن ۶ ماه حقوق

 

روز پنجشنبه ۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰، کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌هایشان اعتصاب کردند. آنها در برابر فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران شهرداری خرمشهر ۶ ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. آنها در بدترین شرایط معیشتی به سر می‌برند.

براساس آخرین گفته‌های فرهاد دربندی‌نور، سرپرست شهرداری خرمشهر، کارگران تا پایان روز چهارشنبه ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰، بایستی حقوق پایه ۲ ماه خود را دریافت می‌کردند. اما تاکنون این کار صورت نگرفته است.

وعده‌های عملی نشده مسئولین و جیب خالی کارگـران شهرداری خـرمشهر

کارگـران شهرداری خـرمشهر به دلیل عملی نشدن وعده‌ها، امروز صبح (پنجشنبه) دست از کار کشیدند. این کارگران در اعتراض به بدقولی‌ها، در برابر فرمانداری خرمشهر گردهم آمدند.

نادر عمیدزاده، سرپرست فرمانداری شهرستان خرمشهر نیز حق‌خواهی کارگـران را از خود سلب مسئولیت کرد. وی در این باره گفت: «تاخیر در واریزی حقوق کارگران، با وجود وعده پرداخت تا پایان دیروز (چهارشنبه)، به دلیل بدقولی واریزی عوارض آلایندگی و ارزش افزوده از سوی استان خوزستان به حساب شهرداری خـرمشهر است.»

وی افزود: «پس از پیگیری‌های انجام شده با استان، قرار است تا روز شنبه ۸ آبان‌ماه مطالبات این ماه شهـرداری خـرمشهر، به حساب آن واریز شود. پس از این اقدام به سرعت روند پرداخت حقوق پایه ۲ ماه پرسنل نیز آغاز خواهد شد.»

پیش از این روز یکشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ نیز کارگـران شهرداری خـرمشهر در اعتراض به پردخت نشدن ۶ ماه حقوق، دست به اعتراض زدند.

طی سال جاری این کارگران، در تمام ماه‌ها دست به اعتراض زدند. بارها دست از کار کشیدند و در برابر فرمانداری جمع شدند. اما تاکنون موفق به دریافت مطالبات‌شان نشده‌اند.

به گفته کارگران، از سال ۹۹ تاکنون، مطالبات مزدی و حق بیمه خود را به صورت ناقص دریافت کرده‌اند. با وجود جابجایی چندین شهردار در این مدت، اما هنوز حقوق‌های عقب‌افتاده آنها پرداخت نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: