۱۴۰۰ آبان ۱, شنبه

اعتراض کارگران پروژه تونل آزادراه منجیل به رشت درباره مطالبات عقب افتاده

 

با وجود مشکلات کارگران پروژه تونل آزادراه منجیل به رشت، تاکنون هیچ نهاد دولتی پاسخگوی آنها نیست. این کارگران که به صورت پیمانکاری مشغول به کار هستند، ماه‌ها مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران می‌گوید: «پیش از این مشکلات دستمزد عقب‌افتاده ما رسانه‌ای شده است. با این وجود هنوز هیچ نهادی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.»

او مشکلات حقوقی خود و دیگر همکارانش را تشریح می‌کند. وی می‌گوید: «کارفرمای شرکت پیمانکاری مسئولیت حدود ۲۰۰ تن از کارگران پروژه تونل آزادراه منجیل به رشت را برعهده دارد. این پروژه در شهرستان رودبار استان گیلان پیش می‌رود. کارفرما مرتب وعده پرداخت حقوق می‌دهد.»

پرداخت مطالبات کارگران در گرو پرداخت حقوق از طرف کارفرمای اصلی پروژه

بنابه گفته این کارگر، به دفتر کارفرما مراجعه و درخواست حقوق را مطرح می‌کنند. اما وی پرداخت حقوق کارگران را منوط به پرداخت مطالبات عقب‌افتاده کارفرمای اصلی می‌داند. ظاهرا کارفرمای اصلی هنوز صورت وضعیت‌های مالی پیمانکار پروژه را پرداخت نکرده است.

این کارگر پروژه عمرانی افزود: «۶ ماه از سال جدید گذشته است. کارگران پروژه تونل آزادراه منجیل به رشت تنها حقوق فروردین و اردیبهشت‌ماه خود را دریافت کرده‌اند. در این اوضاع بد اقتصادی هر روز قیمت اجناس مصرفی گران می‌شود. کارگران فرسنگ‌ها دور از خانواده‌های خود مشغول به کار هستند. آنها هم خودشان و هم خانواده‌هایشان وضعیت معیشتی خوبی ندارند.»

وی ادامه می‌دهد: «اکنون بیش از یک سال است که در این پروژه مشغول به کار هستیم. نه حقوق به موقع دریافت می‌کنیم و نه بیمه ما سر زمان واریز می‌شود.»

به گفته این کارگر، در بین کارگران پروژه تونل آزادراه منجیل به رشت ، کارگران هستند که خود یا خانواده‌هایشان به دلیل ابتلا به کرونا یا دیگر بیماری‌ها، نیازمند پول هستند. به دلیل مشکلاتی که در زمینه تاخیر حقوق برای آنها پیش آمده است، برای پرداخت هزینه‌های درمانی نیز سرگردان شده‌اند.

وی در خاتمه از مسئولان وزارت راه می‌خواهد که به مشکلات این کارگران توجه شود.

هیچ نظری موجود نیست: