۱۴۰۰ مهر ۲۱, چهارشنبه

اعتراض زندانیان زندان مرکزی ارومیه و مانور گارد ضدشورش

 


روز سه شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ زندانیان زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به علت کمبود غذا  و گرسنگی دست به اعتراض زدند.

بنا به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، خبرهای دریافتی حاکی است که روز سه شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ زندانیان بند ۲ زندان مرکزی ارومیه که ۱۷۰نفر در آن محبوس هستند در اعتراض به کمبود غذا و شکنجه زندانیان از طریق گرسنگی، دست به اعتراض زدند.

در این خبر آمده است که به ۱۷۰ زندانی در مجموع ۸ عدد مرغ پخته و به هر نفر ۴ قاشق غذاخوری برنج در یک وعده غذایی داده اند. به این ترتیب هر مرغ را بایستی بین ۲۱ نفر تقسیم کنند.

در بند ۱۱ این زندان نیز برای ۸نفر یک کاسه آش بی کیفیت یک لیتری توزیع کرده اند. زندانیان نیز همین غذا را نزد پزشک زندان برده و به اعتراض به او گفته اند از این کارها شرم نمی کنید؟ ما این را بخوریم چه بلایی بر سر ما می آید؟

در حال حاضر به هر سه زندانی یک قرص نان داده می شود.

به این ترتیب روشن است که عوامل دزد و غارتگر این زندان برای بی دفاع گذاشتن زندانیان در برابر کرونا، حتی سهیمه ناچیز غذایی آنان را نیز کم کرده و پول آن را به جیب می‌زنند.

این گزارش از کمبود دارو و نبود داروی در زندان نیز حکایت می کند. زندانیان بیمار از دسترسی به داروهای ضروری و رسیدگیهای حداقل پزشکی محروم هستند و شماری نیز به همین دلیل جان خود را از دست می دهند.

پس از اعتراض زندانیان به میزان و کیفیت غذا، به جای پاسخ و حل مشکل زندانیان، بدستور رئیس این زندان، روز سه شنبه ۲۰مهر از ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه صبح به مدت ۲۰ دقیقه گارد سرکوبگر ویژه با لباسهای ضدشورش برای ترساندن زندانیان، اقدام به انجام مانورهای نمایشی در سالنها و بندهای این زندان کرد. آنان با ایجاد سروصدا و زدن باتوم سپرهایشان، اقدام به خودنمایی کردند اما با بی اعتنایی زندانیان روبرو شدند.

هیچ نظری موجود نیست: