۱۴۰۰ مهر ۲۸, چهارشنبه

مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 


مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته و امروز چهارشنبه ۲۸ مهر، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۵ کارگر در شهرهای ساوه، بدره، شاهرود و ساوجبلاغ دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۳ کارگر جان خود را از دست داده و ۲ کارگر دیگر دچار مصدومیت شدند. همچنین یک کارگر در رفسنجان که پیشتر طی حادثه‌ای دچار مرگ مغزی شده بود، پس از رضایت خانواده اعضای بدن وی برای پیوند به بیمار نیازمند ارسال شد. در گزارشی دیگر مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از مرگ و مصدومیت ۱۶۴ کارگر در این استان طی ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، روز پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰، یک کارگر ۳۶ ساله به نام هادی رهبر مقدم در رفسنجان طی یک حادثه، دچار مصدومیت شد.

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در توضیح این رویداد گفت: این جوان هنگام کار، دچار حادثه شده است؛ زمین نشست می کند و تعدادی لوله ساختمانی روی سر او فرود می آید و دچار مصدومیت از قسمت مغزی می شود.

زهرا عظیمی ادامه داد: این کارگر چند روزی در بخش آی. سی. یو. بستری بود امّا پزشکان باوجود تلاش های فراوان‌ نتوانستند جان‌ وی را نجات دهند و در روز ۲۷ مهرماه مرگ مغزی وی توسط پزشکان متخصص اعلام شد.

وی تصریح کرد: پس از رضایت خانواده وی برای پیوند اعضای بدن، تیم برداشت عضو، کبد این جوان را که عضوی حیاتی بود امروز برداشتند و به شیراز برای پیوند به بیمار نیازمند ارسال کردند.

مصدومیت ۲ کارگر در ساوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آتش سوزی واحد تولیدی روغن و چای در مامونیه ساوه موجب مصدومیت ۲ نفر شد.

فرماندار زرندیه گفت: آتش سوزی این واحد بزرگ تولیدی موادغذایی حدود ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد گزارش شد و به دلیل حجم بالای آتش‌سوزی همه پتانسیل‌ها برای مهار این آتش‌سوزی به کار گرفته شده است.

سیامک سلیمانی بیان کرد: فرمانده انتظامی این شهرستان به همراه یک فرد دیگر در طی عملیات مهار این آتش سوزی مصدوم و برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شدند.

مرگ یک کارگر در بدره

به گزارش مهر، فرماندار شهر بدره در استان ایلام گفت: انفجار در کارخانه الکل بدره یک فوتی برجای گذاشته است.

مسلم تیرافکن اظهار کرد: در پی انفجار صبح امروز در یکی از مخازن کارخانه الکل شهرستان بدره یک نفر مجروح و به بیمارستان منتقل می شود.

وی افزود: مجروح حادثه به دلیل شدت جراحات در بیمارستان فوت کرده است.

مرگ یک کارگر در شاهرود

به گزارش رکنا، روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰، یک کارگر شاغل در معدن شن و ماسه در شاهرود به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار طی حادثه‌ای جان خود را از دست داد.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این کارگر مشغول کار در معدن شن و ماسه بوده که ناگهان به دلیل نداشتن امکانات ایمنی، دستش در غلطک نوار نقاله دستگاه سنگ‌شکن گیر می‌کند که در نتیجه آن با کشیده شدن سایر بدن وی درجا جانش را از دست می‌دهد.

هویت کارگر متوفی عرفان علی محمدی حدود ۲۲ سال عنوان شده است.

مرگ یک کارگر در ساوجبلاغ

به گزارش رکنا، روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰، یک کارگر ۳۰ ساله در روستای خور شهرستان ساوجبلاغ، در هنگام حفر چاه دچار حادثه شد و جان باخت.

محمد معظمی گودرزی معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: با حضور تیم گشت انتظامی در محل مشخص شد که این کارگر در حین حفر چاه در حیاط یک باغ شخصی، دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.

مرگ و مصدومیت ۱۶۴ کارگر در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، طی ۶ ماه نخست سال جاری، ۱۶۴ کارگر در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوادث ناشی از کار دچار مرگ و مصدومیت شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصدومین ناشی از حوادث کار در ۶ ماهه نخست امسال ۱۶۰ نفر بود که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲.۶ درصد کاهش یافت.

کامروز امینی افزود: از مجموع مصدومان حوادث کار استان ۱۵۸ نفر آقا و ۲ نفر خانم بوده اند.

وی اظهارکرد: طی این مدت، مجموعاً ۴ پرونده فوت ناشی از حوادث کار در سطح استان ثبت شده که هر چهار مورد مربوط به آقایان بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳ نفر از این تعداد در شهرستان گچساران و یک نفر در شهرستان بویراحمد اتفاق افتاده است.

هیچ نظری موجود نیست: