۱۴۰۰ مهر ۲۱, چهارشنبه

پیک ششم کرونا در حال گسترش

 


کابوس پیک ششم کرونا درحال تبدیل شدن به واقعیت است. تغییر ناگهانی در روند همه‌گیری طی ۲ روز گذشته نشان می‌دهد که پیک ششم در حال گسترش است. روز سه شنبه برای دومین روز متوالی آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش بود. آمار منتشره در روز سه‌شنبه از رشد ۲۰ درصدی ابتلا و ۱۳.۵ درصدی بستری‌ها خبر می‌دهد. به این صورت در روزهای آینده بایستی منتظر اعلام رسمی پیک ششم کرونا در کشور باشیم.

کارشناسان بهداشت در روز ۱۹ مهر اعلام کرده بودند که هر دقیقه ۹ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند که ۱.۳ نفر آنها در مراکز درمانی بستری می‌شوند.

جلو افتادن زمان پیک ششم بدلیل بازگشت نفرات از عراق

پیک ششم کرونا
کابوس پیک ششم کرونا درحال تبدیل شدن به واقعیت است

شروع پیک ششم کرونا قرار بود از اوایل آبان‌ماه باشد. اما اینطور که از آمار برمی‌آید بدلیل عدم رعایت موارد بهداشتی در بازگشت نفرات از عراق این پیک به جلو کشیده شده است. به این صورت بار دیگر سران حکومت جان مردم را فدای قدرت‌طلبی خود کردند. سران حکومت این مراسم را نمایش چهره مقتدرانه حکومت دانسته و خامنه‌ای آنرا «نورافکن قوی» خوانده بود. اما قیمت آنرا مردم کشور با جان عزیزان‌شان می‌دهند.

سرعت پایین واکسیناسیون پارامتر مهم در شیوع پیک ششم کرونا

سرعت پایین واکسیناسیون در کشور از پارامترهای مهم دیگر در شروع پیک ششم است. ممنوعیت ورود واکسن و سرمایه‌گذاری واهی بر روی واکسن داخلی باعث هدر رفتن زمان طلایی ۶ ماهه در کشور شد. در میانه پیک پنجم روزانه بیش از ۳ هزار نفر قربانی کرونا می‌شدند. خامنه‌ای در هراس از اعتراضات گسترده مردم مجبور شد که اجازه ورود واکسن را بدهد. در حال حاضر هم سرعت واکسیناسیون بسیار پایین است.

بنا به آمار وزارت بهداشت تا روز سه‌شنبه۲۰ مهرماه تنها ۲۰ میلیون نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. برای رسیدن به ایمنی جمعی بایستی حداقل ۷۵ درصد مردم هر۲ دوز را دریافت کرده‌ باشند. به این صورت احتمال شیوع پیک ششم کرونا بسیار بالا است.

تبلیغات دروغین برای بالا نشان دادن آمار واکسیناسیون

سران حکومت در تبلیغات خود میزان واکسیناسیون دوز اول را به عنوان افراد واکسینه اعلام می‌کنند. روزنامه همشهری۱۴مهر ۱۴۰۰ به نقل از علیرضا مرندی می‌گوید: «انجام واکسیناسیون تنها با زدن دوز دوم قابلیت پیشگیری دارد.» وی تصریح می‌کند: «این‌که با تزریق ۷۰درصد دوز اول، جشن واکسیناسیون برگزار می‌کنیم، منطقی نیست. دوز اول تأثیر بسیار ناچیزی دارد و در واقع اصلاً اثر محافظتی در برابر کرونا نخواهد داشت. لذا باید حداقل دو دوز تزریق شده باشد که در این صورت هم به‌صورت کامل ایمنی و مصونیت ایجاد نمی‌کند. بنابراین هر درصدی که از واکسینه شده‌ها اعلام می‌شود، باید شامل دوز دوم هم باشد. نه این‌که فقط دوز اولی‌ها را جزو واکسینه شده‌ها اعلام کنیم. الان در رسانه‌ها مجموع دوز اول و دوم را محاسبه و اعلام می‌کنند. در صورتی که اصلاً نباید این طور باشد. باید شمارش دو دوز تزریقی هر دو محاسبه شود.»

به این صورت مشخص شد که برخلاف تبلیغات سران حکومت واکسیناسیون حتی ۲۵ درصد مردم هم انجام نشده است. کرونا پیش از این یک فرصت برای خامنه‌ای بود که اعتراضات مردمی را توسط آن سرکوب کند. اما این سلاح در حال حاضر بر علیه خودش در حال عمل کردن است. با توجه به اعتراضات مردمی بر علیه خامنه‌ای در پیک پنجم زمان به ضرر سران حکومت می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست: