۱۴۰۰ مهر ۱۰, شنبه

تجمع و اعتصاب رانندگان و اپراتورهای جرثقیل مجتمع پتروشیمی گچساران + فیلم

 


روز شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰، کارگران صنایع نفت و پتروشیمی صد و پنجمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. در همین روز رانندگان سنگین و سبک و اپراتورهای جرثقیل مجتمع پتروشیمی گچساران دست به اعتصاب زدند.

فیلمی از این تجمع رانندگان و اپراتورهای جرثقیل مجتمع پتروشیمی گچساران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این فیلم یکی از اعتصاب کنندگان می‌گوید: «مجتمع پتروشیمی گچساران، رانندگان سبک و سنگین نشستند. انشاءالله اتحاد رانندگان مجتمع پتروشیمی گچساران، به امید پیروزی.»

همچنین امروز شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰، کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی شروع شد. این کارگران در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان، در اعتراض به اجرا نشدن وعده‌های داده شده تجمع کردند.

مسئولان پیش از این وعده پرداخت مطالبات این کارگران را داده بودند. اما به دلیل عملی نشدن این وعده‌ها، کارگران در محدوده محل کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

طی هفته جاری، کارگران چند شرکت وابسته به صنعت نفت و پتروشیمی و گاز دوباره دست به اعتصاب زدند. این اقدام به دلیل زیر پا گذاشتن وعده‌های مدیران و کارفرمایان صورت گرفت.

روز جمعه شاهد دومین روز اعتصاب کارگران شرکت استیم پتروشیمی بوشهر بودیم. این کارگران به دلیل رسمی نشدن مقررات کمپین از سوی مدیران شرکت دوباره وارد اعتصاب شدند.

آنها پیش از این با وعده اجرایی شدن خواسته‌هایشان از سوی مدیران شرکت به کار بازگشته بودند.

همچنین روز ۲۳ شهریور، کارگران پالایشگاه فجر جم دست به اعتصاب زدند.

کارگران ارکان ثالث شیفت صبح پالایشگاه فجر جم از رفتن به سر کار خودداری کردند. آنها در برابر درب پالایشگاه دست به تجمع زدند.

همچنین روز یکشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۰، کارگران حفظ و نگهداری مستغلات شهرک پردیس جم محل سکونت کارگران پتروشیمی  نیز دست از فعالیت کشیدند.

به‌دلیل بی‌پاسخ ماندن خواسته‌های کارگران شرکت‌کننده در کمپین ۲۰-۱۰، اعتراضات کارگران صنایع نفت،گاز و پتروشیمی در حال گسترش است.

هیچ نظری موجود نیست: