۱۴۰۰ آبان ۶, پنجشنبه

علت افزایش کندی سرعت اینترنت در کشور چیست؟

 

کندی سرعت اینترنت یکی از مشکلات همیشگی مردم کشور بوده است. اما در ۲ ماه اخیر این کندی مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد کرده است. کندی در اینترنت ثابت و خطوط تلفن همراه به صورت محسوسی در این مدت افزایش یافته است. وزیر ارتباطات علت کندی را وجود تحریم‌ها می‌داند و می‌گوید: «تحریم‌ها به اپراتورها اجازه نداده تجهیزات خود را سریع‌تر وارد کند و پهنای باند شبکه را توسعه دهند.»

اما واقعیت این است که کندی سرعت اینترنت، همزمان با جدی شدن اجرای طرح صیانت از فضای مجازی پیش آمده است. احتمال می‌رود که سران حکومت برای ایجاد زیرساخت‌های طرح صیانت پهنای باند اینترنت بین‌المللی را کاهش داده باشند. به این صورت پهنای باند اینترنت بومی را می‌توانند جایگزین آن کنند. مشکلات بوجود آمده در سیستم اینترنتی نشان می‌دهد که طرح صیانت از زیرساخت‌ها مناسب و کافی بهره‌مند نیست.

کندی سرعت اینترنت

تاثیر منفی کندی سرعت اینترنت بر فعالیت‌های روزمره مردم

باید توجه داشت که در دنیای امروز بسیاری از فعالیت‌ها در حوزه کسب و کارها به صورت آنلاین و بر مبنای اینترنت است. از سوی دیگر با شیوع کرونا، فعالیت‌های آموزشی و ارتباطات خانوادگی نیز بر آن اضافه شده است. بنابر‌این نیاز به هرچه بیشتر کردن پهنای باند محسوس‌تر می‌شود. با ورود بورس و بانک‌ها نیز به این پهنه، در زمینه اقتصادی نیز این نیاز هر چه بیشتر می‌شود.

علت اینکه پهنای باند ورودی اینترنت در کشور افزایش نمی‌یابد کاملا مشخص است. سران حکومت با کند کردن سرعت اینترنت تلاش می‌کنند که در حد امکان ارتباطات مردم را کنترل کنند. تلاش برای تصویب طرح صیانت و رفت و برگشت آن در مجلس نشان می‌دهد که این موضوع حتی از کنترل تورم و گرانی نیز برای سران حکومت واجب‌تر است.

هیچ نظری موجود نیست: