۱۴۰۰ مهر ۱۰, شنبه

«کارگزار می میرد ذلت نمی پذیرد»تجمع اعتراضی کارگزاران مخابرات روستایی + فیلم


 روز شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰، کارگزاران مخابرات روستایی سراسر کشور در برابر ستاد اجرایی فرمان خمینی، در تهران تجمع کردند.

نماینده‌‌های کارگزاران معترض می‌گویند: «با توجه اینکه کارگزاران مخابرات روستایی طبق ماده ۸۳ قانون الحاق مجلس، بخشنامه وزارت کار و رای دیوان عدالت اداری، به بدنه شرکت مخابرات ایران متصل شده و دارای قرارداد رسمی و دائمی هستند، چرا این همه تبعیض در نوع پرداختی‌های آنها وجود دارد؟ چرا بعد از خدمت صادقانه بالای ۲۰ سال در روستاها هنوز حقوق کف قانون کار را دریافت می‌کنند؟»

به گفته کارگــزاران مخـابرات روستـایی: «خواسته اصلی و مهم کارگزاران و هدف از برگزاری تجمع بدین شرح است:

رفع تبعیض، عدالت مزدی و همسان‌سازی حقوق و مزایا، همتراز با کارکنان رسمی شهری. برداشته شدن فاصله طبقاتی در پرداختی‌ها، برقرار شدن عدالت مزدی بطور کامل»

شعار کارگزاران معترض:

کارگزار می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد

تا حق خود نگیریم، از این مکان نمی‌ریم

حتی اگر بمیریم، از این مکان نمی‌ریم.

پیش از این کارگـزاران مخـابـرات روستایی برای رسیدن به خواسته‌های خود چندین تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

روز یکشنبه ۱۵ فروردین، کارگـزاران مخـابرات روستایی کشور تجمع برگزار کردند. این تجمع در اعتراض به واریز نشدن حق بیمه و تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه، را رسانه‌ای کرده بودند.

به گفته نمایندگان آنها: «کارگـزاران مخــابرات روستایـی یکی از قشرهای بیمه شده هستند. آنها طبیعتا بایستی از مزایای خدمات درمانی بهره‌مند باشند.»

آنها افزودند:‌ «متاسفانه بارها شاهد بوده‌ایم که با توجه به پرداخت نشدن حق بیمه و بروزرسانی آن از طرف شرکت مخابرات ایران، این قشر آسیب‌پذیر و محروم جامعه دچار فشارهای زیادی شده است. هزینه‌های اضافی مالی زیادی جهت مداوا و مراجعات پزشکی بر آنها تحمیل شده است.»

همچنین ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰، کارگـزاران مخـاـبرات روستایی خراسان رضوی نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمع در اعتراض به تبعیض حاکم در مخابرات، در برابر ساختمان مرکزی اداره کار این استان، در مشهد صورت گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: