۱۴۰۰ مهر ۱۱, یکشنبه

تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان جلو مجلس + فیلم

 


در پی فراخوان قبلی امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه معلمان و فرهنگیان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه‌بندی آنها، جلوی مجلس تجمع کردند.

یکی از معلمان زن طی سخنانی گفت: «ما خواهش نمی‌کنیم، ما مطالبه‌گری می‌کنیم. به قانونی که خودتان تصویب کردید، پایبند باشید.»

در شروع تجمع معلمان نیروی انتظامی با ایجاد جو امنیتی سعی بر جلوگیری از تجمع معلمان و فرهنگیان داشت. ولی معلمان بی‌اعتنا به حضور ماموران اقدام به برگزاری تجمع کردند.

معلمان در اعتراض به وعده ۸۰ درصدی پوشالی که مشکلی از معلمان حل نمی‌کند بر روی بنری نوشته بودند.: «وعده‌های توخالی، ۸۰ درصد پوشالی»، «معلم می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد».

 معلمان با درج اشکالات رتبه‌بندی ارائه شده، گفتند که با اجرای آن در واقع ارتقایی در کار نخواهد بود.

پلاکارد معلمان و ایرادات اساسی لایحه رتبه بندی:

۱ـ یک پله تنزل برای همه معلمان، فقط یک‌بار  با هیات علمی همسان‌سازی می‌شوید. آن هم حداکثر با رتبه مربی و آموزشیار که اصلا وجود ندارد. از این به بعد افزایشات ۵ تا ۲۵ درصد بیشتر نخواهد بود!

مرتبه مربی پایین‌ترین مرتبه در بین اساتید دانشگاهی است و پایین‌تر از آن وجود ندارد و افزایش ناچیز خواهد بود.

۲ـ افزایش رتبه‌‌ها فقط منوط به مدرک است. جالب اینجا است مدرک دوم فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ اعمال نمیشه!!! عملا ارتقا رتبه نخواهیم داشت!

۳ـ ماده ۹ یعنی ۶ ساعت اضافه‌کاری حذف نشده است و قطعا ۳۰ ساعت کار باید بکنید.

۴ـ معلمان با سابقه با توجه به رسیدن به بازنشستگی و عدم فرصت برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر افزایش ناچیزی خواهند داشت. آنها ۶ ساعت  اضافه باید فعالیت کنند. در حقیقت پول همان اضافه‌کاری است.

عملا ارتقا رتبه نخواهیم داشت و همه آموزشیار (که اصلا وجود ندارد) و مربی می‌مانیم.

معلمان معترض پلاکاردی در دست داشتند که خطاب به مجلس نوشته شده بود: «معلمان، حداقل هشتاد درصد حقوق هیات علمی را می‌خواهند! نه، هشتاد درصد حداقل حقوق هیات علمی را.

بازنگری و تغییر در ماده ۷ لایحه رتبه‌بندی امری ضروری و لازم است تا دو مورد ذکر شده و مطالبه به حق معلمان برآورده شود.

هیچ نظری موجود نیست: