۱۴۰۰ آبان ۱۲, چهارشنبه

قتل خسرو جمالی فر با ضربات بی‌رحمانه باتوم به سر وی در زندان سنندج

 


روز سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۰، مأموران سرکوبگر زندان سنندج، یک زندانی را با ضربات باتوم به قتل رساندند. این زندانی «خسرو جمالی فر» نام دارد که ۲۶ ساله بود. این زندانی متهم به قتل و در انتظار حکم بود. بدنبال ضرب و شتم مأموران زندان سنندج، وی بدلیل اصابت ضربه به سرش جان خود را از دست داد.

قتل خسرو جمالی فر با ضربات بی‌رحمانه باتوم به سر وی در زندان سنندج
خسرو جمالی فر

منابع مطلع از زندان سنندج گزارش دادند که زندانی، خسرو جمالی فر در بند قرنطینه زندان سنندج بسر می‌برد. وی در کریدور بند قرنطینه با یکی از دیگر زندانیان درگیر شده بود. پس از این واقعه مأموران امنیتی زندان وارد بند شده و او را با ضرب و شتم بسیار مجروح ساختند. در این سرکوب وحشیانه، ضربات باتوم به سر خسرو جمالی‌فر زده شد که منجر به فوت وی گردید.

قتل زندانیان در زندان‌های ایران مسبوق به سابقه است

ضرب و شتم وحشیانه زندانیان که منجر به فوت زندانی می‌شود، در زندان‌های ایران امری جاری است. در صورتی که مسئولیت حفظ سلامت زندانی در دوران محکومیت با سازمان زندان‌ها می‌باشد. در زندان‌های حکومت ایران هیچ‌گونه حقوق زندانیان رعایت نشده و حداکثر فشار بر زندانی را وارد می‌آورند. مأموران امنیتی زندان نیز بدون هراس از هرگونه حسابرسی، حداکثر فشار و سرکوب را روی زندانی اعمال می‌کنند.

در ماجرای قتل زندانی خسرو جمالی‌فر در زندان سنندج، پرستار زندان که عبدالهی نام دارد نیز مقصر می‌باشد. زیرا با دیدن وخامت حال خسرو او را بحال خود رها کرده و دنبال نکرد که وی به موقع به بیمارستان اعزام شود.

سازمان زندان‌ها و عدم رسیدگی به جنایت انجام شده

 پس از این واقعه و حوادثی که پیش از این در این زندان اتفاق افتاده است، زندانیان سایر زندان‌های سنندج خواستار رسیدگی به وضعیت دوربین‌های مدار بسته زندان را دارند. زیرا این دوربین‌ها وقایع دورن بندها را ثبت کرده و  قابل بررسی هستند. زندانیان این زندان همچنین خواستار بازدید بازرسان سازمان زندان‌ها از زندان سنندج شده‌اند. اما تاکنون هیچ پاسخی به این درخواست زندانیان داده نشده است. مسئولین زندان نیز تاکنون نسبت به قتلی که در این زندان به وقوع پیوسته است، سکوت اختیار کرده‌اند.

 در حال حاضر نیز فضای امنیتی شدیدی بر زندان سنندج حاکم می‌باشد.


هیچ نظری موجود نیست: