۱۴۰۰ آبان ۱۳, پنجشنبه

تجمع و راهپیمایی اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله + فیلم

 

روز چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰، کارگران شهرداری کوت عبدالله در اهواز دست به راهپیمایی اعتراضی زدند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق و مطالبات عقب افتاده خود تجمع کردند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله بارها برای ۴ ماه حقوق و چندین ماه حق بیمه پرداخت نشده خود، دست به اعتراض زده‌اند. اما تاکنون از سوی مسئولان شهرداری جوابی دریافت نکرده‌اند. 

کارگران شهرداری کوت عبدالله

کـارگران شـهرداری کوت عبدالله طی سال جاری نزدیک به ۱۰ بار در برابر نهادهای مختلف دولتی تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.

کـارگران شـهرداری کوت عبدالله می‌گویند: «پول خرید نان نداریم»

وقتی پای درددل کـارگران شـهرداری کوت عبدالله می‌نشینیم، به ظلم و ستمی که بر آنها می‌رود، پی خواهیم برد. از کارگری که پول خرید نان ندارد تا کارگری که در انتظار دریافت حقوق سکته می‌کند. این‌ها فقط قسمت ناچیزی از درد این کـارگران است.

این کـارگران از خردادماه امسال تاکنون حقوق دریافت نکرده‌اند و بخش زیادی از مطالبات مزدی عقب‌افتاده سال قبل نیز به حساب‌شان واریز نشده است.

تاکنون، حقوق‌های مهر و آبان سال ۹۹ پرداخت نشده و عیدی و سنوات ماه بهمن و  اسفند ۹۹ نیز کامل پرداخت نشده است. در سال جدید هم مطالبات ماه فروردین و اردیبهشت به ‌صورت ناقص و علی‌الحساب پرداخت شده که اصلا کافی نیست.

به گفته آنان: «نه تجمع مقابل استانداری، نه مذاکره با شورای شهر، هیچ یک جواب نداد».

۴۰۰ کارگر شهرداری کوت عبدالله که پیمانکاری و شامل کـارگران رفت و روب روزکار و حمل زباله شب‌کار هستند، مدتها است که حقوق کامل نگرفته‌اند. این کـارگران از سال قبل حقوق‌های عقب افتاده دارند. آنها می‌گویند: «حق بیمه ما برای برج چهار، ده روز و برای برج سه، ۲۳ روز رد شده و می‌خواستند حقوق ما را نیز به صورت علی‌الحساب، به همین میزان بپردازند که قبول نکردیم.»

هیچ نظری موجود نیست: