۱۴۰۰ آبان ۱۲, چهارشنبه

بهرام دارایی یکی از اعضای مافیای دارو رئیس سازمان غذا و دارو شد!

 

بهرام دارایی یکی از اعضای مافیای دارو درکشور، طی حکمی از طرف وزیر بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو شد. حکم ابلاغ شده بهرام دارایی در روز ۸ آبان ۱۴۰۰، برای تصدی این پست، از طرف بهرام عین‌ اللهی، وزیر بهداشت صادر گردید. به این ترتیب، حلقه سرمایه‌داران و باندهای مافیای دارودر رأس نظام تکمیل گردید.

در حکم ابلاغ شده وزیر بهداشت به بهرام دارایی، از وی به عنوان دانشیار محترم دانشگاه علوم پزشکی یاد شده است.

 متن حکم وزیر بهداشت

«جناب آقای دکتر بهرام دارایی

دانشیار محترم دانشکاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی [شهید] بهشتی

باسلام؛

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطا فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گران‌قدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده به عمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرایی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت‌محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید».

تبلیغ روزنامه‌های حکومتی از اعضای مافیای دارو

روزنامه‌های حکومتی، پس از ابلاغ این حکم، به سابقه‌تراشی‌‌های قابل قبول و علمی و مدیریتی برای بهرام دارایی روی آوردند. با چنین سابقه‌تراشی‌ها سعی کردند تا نقش دارایی را بعنوان یکی از اعضای باند مافیایی دارو پنهان کرده و مدیری کارآمد را معرفی نمایند. در تعریف و تمجید روزنامه‌های حکومتی از دارایی، سابقه او چنین آمده است:

۱ـ عضو هیات‌مدیره شرکت داروسازی البرز دارو

۲ـ عضو کمیته راهبری آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی سازمان غذا و دارو

۳ـ عضو کمیته سموم و آلاینده‌های شیمیایی شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت

۴ـ تاسیس‌کننده رشته سم‌شناسی در وزارت علوم

۵ـ عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی [شهید] بهشتی و مدرس

۶ـ عضو شورای مرکزی بسیج داروسازی کشور

۷ـ مدیریت کل آزمایشگاه‌های مرجع غذا دارو و تجهیزات پزشکی

۸ـ مجری طرح ملی ارتقای سلامت کشور

۹ـ معاونت توسعه کسب و کار گروه دارویی برکت

۱۰ـ رییس هیات‌مدیره شرکت داروسازی البرز داروی برکت

۱۱ـ عضو هیات تحریریه مجله IJPR

نقش باندهای مافیای دارو را مخفی کرده‌اند

چنانچه در موارد بالا مشاهده می‌شود، وزیر بهداشت و روزنامه‌های حکومتی به نقش بهرام دارایی در مافیای دارویی کشور اشاره‌ای نکرده‌اند.

به این موضوع هیچ اشاره‌ای نشده است که دارایی چه نقشی در سه شرکت بزرگ دارویی کشور دارد؟ وی با تصدی سه پست‌ اصلی در شرکت‌های دارویی کشور در دوران کرونا، در مسیر تأمین واکسن‌ کرونا چه نقشی داشته است؟ شرکت‌های بزرگ دارویی کشور که دارایی عضو هیأت مدیره آن است، عبارتند از:

۱ـ شرکت داروسازی البرز دارو، که ۱۹۳ قلم دارو تولید می‌کند

۲ـ شرکت تک‌تازان نانو فن‌آوری مانا

۳ـ شرکت آروان فارمد دارو

فعالیت سه شرکت مزبور، در زمینه تهیه، تولید، صادرات و واردات دارو می‌باشد. این شرکت‌ها همچنین فعالیت گسترده‌ای در زمینه خرید و فروش انواع کالاهای مربوط به این حوزه دارند. مانند خرید و فروش محصولات و تجهیزات دارویی، پزشکی، بهداشتی و آزمایشگاهی.

سازمان غذا و دارو پدرخوانده مافیای داروی کشور

از آنجا که سازمان غذا و دارو یک نهاد دولتی محسوب می‌شود، شائبه آن وجود دارد که به نقش مافیایی آن کمتر توجه گردد. اما این سازمان در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، در ۱۵ اسفند سال ۱۳۸۹ تأسیس گردید. این سازمان، پس از تشکیل تحت مدیریت وزارت بهداشت قرار گرفت. اما از آنجایی که مؤسسین آن بخشی از باندهای قدرت بودند و در تشکیل آن نیز هدفی جز سیطره بر این پهنه مالی بزرگ کشوری نداشتند، در طول سال‌های گذشته و خصوصا در دوران کرونا، فقط به فکر سود خود بوده و تا جایی که توانسته‌اند با انحصار داروها، مشغول خالی کردن جیب ملت بوده‌اند.

    حال با یکدست شدن حاکمیت توسط کسانی که آنها را اصول‌گرا می‌خوانند و خامنه‌ای آنرا دولت حزب‌اللهی می‌نامد، وزیر بهداشت با گماردن یکی از اعضای باند مافیای دارودر رأس سازمان غذا و دارو، این پهنه مهم دارویی را که با جان مردم سر و کار دارد را به مافیای داروی کشور سپرده است.‌

    هیچ نظری موجود نیست: