۱۴۰۰ آبان ۱۳, پنجشنبه

ادامه اعتصاب کارگران کارخانه ماشین سازی اراک + فیلم

 

ادامه اعتصاب یک هفته‌ای کارگران کارخانه ماشین سازی اراک و تجمع در محوطه شرکت

روز چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰، یک هفته از شروع اعتصاب و اعتراض، کارگران کارخانه ماشین سازی اراک می‌گذرد. این کارگران به اعتصاب خود ادامه داده و در محوطه این شرکت دست به تجمع زدند.

روز یکشنبه ۹ آبان قرار بر این شد که هیات مدیره، مسئولان اداره کار، استانداری و اعضای شورای کارگری جلسه‌ای برگزار کند. این جلسه قرار شد ساعت ۱۰ صبح برای حل مشکل کارگران برگزار شود. اما جلسه تشکیل نشد و کارگران کارخانه ماشین سازی اراک به اعتصاب خود ادامه دادند.

اعتصاب کارگران کارخانه ماشین سازی اراک

در این روز کارگران با تجمع در شرکت، بر علیه هیات مدیره ضد کارگر این شرکت شعار می‌دادند.

روز دوشنبه ۱۰ آبان‌ نیز برای به شکست کشاندن اعتصاب و پایان دادن به اعتراض کارگران، چندین جلسه برگزار شد. این نشست‌ها در استانداری و اداره کار، بین هیات مدیره و شورای کار برگزار گردید. هیات مدیره شرکت با بازی با کلمات سعی در قانون‌گریزی و فریب حاضران را داشت که با واکنش کارگران روبرو شد.

بعد از گذشت یک هفته از اعتصاب، مسئولان شهر و استان برای فرونشاندن اعتراض کارگران، دست به یک اقدام نمایش زدند. آنها در این حرکت تبلیغی پای صحبت پرسنل و کارگران نشستند. پس از آن وعده حل مشکلات کارگران کارخانه ماشین سازی اراک را مطرح کردند.

کارگران می‌گویند که هیات مدیره در این جلسه شرکت نکرد و در شرکت حضور ندارند.

همچنین روز سه‌شنبه ۱۱ آبان نیز کارگران با راهپیمایی در شرکت ماشین سازی اقدام به دادن شعار کردند.

آنها با شعار: «هیات مدیره گدا نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم»، «شرکت ماشین سازی احیا باید گردد»، خواستار تغییر هیات مدیره این کارخانه شدند.

خواسته‌های کارگران کـارخانه مـاشین سازی اراک

ـ تغییر مدیر کارخانه

ـ افزایش دستمزدها

ـ ادغام کارگران شرکتی و تبدیل وضعیت آنها

ـ بازگشت به کار کارگران اخراجی

یادآوری می‌شود که با شروع اعتراضات کارگران طی ماه گذشته، حراست به دستور مدیران شرکت، ۷ تن از کارگران معترض را اخراج کرد. بازگشت به کار کارگران اخراجی از اصلی‌ترین خواسته‌های کارگران است.

در کارخانه ماشین سازی اراک، بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ کارگر پیمانکاری مشغول به کار هستند.

خواسته این کارگران بستن قرارداد مستقیم با شرکت می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست: