۱۴۰۰ آبان ۱۰, دوشنبه

ارومیه؛ کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی

 

خبرگزاری هرانا – بامداد سه‌شنبه ۱۱ آبان‌، در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان ارومیه، یک شهروند کشته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، بامداد سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۰، یک شهروند در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان ارومیه، کشته شد.

هویت این فرد ویسی بادینی، فرزند احمد، اهل روستای “سورکان” از توابع منطقه مرگور واقع در شهرستان ارومیه، متاهل و دارای دو فرزند عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی بدون اخطار قبلی این شهروند را در حین چرای دام مورد شلیک مستقیم قرار داده اند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است؛ نیروهای نظامی مانع مداوا پزشکی این فرد شده و در پی خونریزی شدید، وی جان خود را از دست داده است؛ این در حالیست که تاکنون جسد این شهروند نیز به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۰، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۳۶ کولبر، ۵ سوختبر، ۳۳ شهروند توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است. ۱۳۰ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۰۹ نفر کولبر، ۱۶ شهروند عادی و ۵ نفر سوخت بر هستند.

هیچ نظری موجود نیست: