۱۴۰۰ آبان ۱۲, چهارشنبه

افزایش سرکوب و استثمار کودکان زباله گرد توسط سپاه و شهرداری + ویدئو

 

زباله در کشورهای فقیر به طلای کثیف مشهور است. در ایران نیز بسیاری به این کار مشغول می‌باشند. طلایش نصیب مافیای زباله که از پیمانکاران شهرداری هستند، می‌رسد. کثیفی‌ و بیماری‌‌اش هم نصیب کودکان زباله گرد می‌شود.

بنا به آمار رسمی شهرداری در تهران ۴۵۰۰ کودک زباله‌گرد وجود دارد. البته آمار غیر رسمی حکایت از وجود نزدیک به ۲۰ هزار کودک زباله‌گرد است. با توجه به کثرت این کودکان آمار ۲۰ هزار واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

چندی پیش نیز خبر از ایجاد اردوگاه کار برای کودکان زباله گرد بود. کودکانی که حتی محل زندگی آنها نیز در همان گتوهای اطراف مجتمع بازیافت زباله در جنوب کهریزک است. اردوگاه‌هایی برای بهره‌کشی بی‌رحمانه از کودکان کار و زباله گرد.

کودکان زباله گرد

روزانه ۲۰ میلیارد تومان رانت مافیای زباله بین افراد جابجا می‌شود

با افزایش فقر و تورم روزانه به تعداد این کودکان زباله گرد افزوده می‌شود. در دهه‌های گذشته، طرح‌های متعددی برای ساماندهی کودکان کار و زباله گرد ارائه شده است. اما به این دلیل که پایه بر سود سران حکومت و مافیای حاکم گذاشته می‌شد، همه آنها با شکست مواجه شد.

به گفته طلایی رئیس پلیس پیشین تهران روزانه بیش از ۲۰ میلیارد تومان رانت در مافیای زباله بین افراد جابجا می‌شود. همین رانت عظیم مانع رسیدگی به وضعیت کودکان زباله گرد می‌شود. نیاز به توضیح نیست که مافیای زباله از سران حکومت و اطرافیان آنها تشکیل شده است.

به گفته خود کودکان زباله‌ گرد، مافیای زباله سلسله مراتب خاص خودش را دارد.

 حلقه اول قربانیان که همان کودکان کار هستند.

حلقه دوم پیمانکاران منطقه‌ای هستند که تحت عنوان شهرداری به سرقت دست‌رنج این کودکان اقدام می‌کنند.

حلقـه سوم شهرداری منطقه و یا کل است که طرف قرارداد پیمانکاران است و عملا هر منطقه را به یک پیمانکار کوچک‌تر اجاره می‌دهد.

حلقه چهارم سران حکومت و افراد مرتبط با آنها هستند که در اصطلاح عمومی به آنها ارباب خطاب می‌شود و سود حاصله به جیب آنها ریخته می‌شود.

حذف صورت مساله بجای رفع پایه‌ای مشکل کودکان زباله گرد

حاکمیت نیز بجای رفع پایه‌ای مساله که فقر و نداری مردم است، به حذف صورت مساله اقدام کرده است. شهرداری تهران با غیرقانونی خواندن زباله‌گردی عملا باعث افزایش سلطه مافیا بر آنها شده است. به این ترتیب حداقل‌های بهداشتی نیز که توسط کودکان زباله‌ گرد رعایت می‌شد با غیرقانونی بودن آن به فراموشی سپرده شد.

دیکتاتوری حاکم با دستگیری کسانی که به کودکان کار کمک می‌کردند، تلاش می‌کند که عملا این کودکان را تحت تسلط کامل خود داشته باشد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران با گذاشتن کـودکان کار و زبـاله گرد در کنار معتادان‌ آنها را ننگ جمهوری اسلامی نامید. وی می‌گوید: «معتادان متجاهر، کـودکان کار، فقر، تبعیض و فساد باعث ننگ است و باید همت کنیم در تهران پرونده اینها را ببندیم.»

مانند سایر اقدامات رئیسی، پاک کردن این لکه ننگ نیز به سپاه سپرده شده است. راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی توسط قرارگاه خاتم سپاه به منظور کنترل تهران، برای مقابله با اعتراضات مردم است. در این میان سرکوب کـودکان زبـاله گرد برای نشان دادن جو رعب و وحشت و ترساندن مردم حتما در دستور کار قرار می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: