۱۴۰۰ مرداد ۱۱, دوشنبه

تجمع در حمایت از اعتراضات خوزستان در مشهد با وجود دستگیری‌ها ـ فیلم‌ها





 گروهی از مردم و جوانان معترض در مشهد امروز یکشنبه۱۰ مرداد۱۴۰۰ طبق اعلام قبلی در مقابل پارک ملت مشهد تجمع کردند. این تجمع در همبستگی با قیام مردم خوزستان برگزار شد. نیروهای امنیتی در صحنه حاضر شدند و چند تن از جوانان را بازداشت کردند. کلیپ‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده برهم زدن تجمع توسط نیروهای امنیتی را نشان می‌دهد. در یک کلیپ خانمی که توسط پاسداران زن دستگیر شده است فریاد می‌کشد. در فیلم همچنین مشاهده می‌شود که نیروهای امنیتی با ایجاد جو رعب و وحشت در صدد ترساندن مردم هستند.

مردم معترض مشهد پس از متفرق شدن توسط نیروهای امنیتی برای برگزاری تجمع به پارک دیگری رفته و آنجا تجمع کردند. مردم و جوانان معترض از سایر مردم می‌خواهند که به اعتراضات آنها پیوسته و سکوت خود را در مقابل وحشی‌گریهای نیروهای امنیتی بشکنند.

کلیپ دیگر مربوط به تجمع مردم معترض مشهد در یک نقطه دیگر است. یک خانم معترض طی پیامی گفت:

«درود به مردم غیور مشهد سکوت‌های چندین ساله را بشکنید. به مردمی که از تشنگی آب می‌خواهند و به جای آن نیروهای امنیتی به آنها گلوله می‌دهند همدردی کنید و هم‌صدا شوید. بپا خیزید فریادهایتان را یکی کنید مردم ایران سکوت‌های چندین ساله‌تان را بشکنید مردم خوزستان ما از تشنگی دارند هلاک می‌شوند کشته می‌دهند جوانهای ما کشته می‌شوند.»

آنها همچنین شعار می‌دادند:

خراسان تا خوزستان اتحاد اتحاد

زندانی سیاسی آزاد بایدگردد

به کارگرانی که اعتصاب کردند بپیوندید

به کارگران معترض و اعتصاب کننده ما بپیوندید

به مردم خوزستان تشنه بپیوندید

آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند. روی پلاکاردهایی که در دست مردم معترض مشهد بود، نوشته شده بود: « ما خواستار تامین معیشت، سلامت و واکسیناسیون همگانی هستیم

ما از مطالبات بر حق کارگران شرکت هفت تپه حمایت می‌کنیم

ما از جنبش کارگران صنعت نفت وپتروشیمی حمایت می‌کنیم»

هیچ نظری موجود نیست: