۱۴۰۰ شهریور ۹, سه‌شنبه

 

معوقات مزدی و بیمه ای کارگران مترو تهران و شهرداری آبادان

خبرگزاری هرانا – کارگران حراست و نگهداری خط ۵ مترو تهران ۴ ماه حقوق و بیمه پرداخت نشده دارند. همچنین دستمزد کارگران شهرداری آبادان یه مدت دو ماه پرداخت نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران حراست و نگهداری پیمانی خط ۵ قطار شهری تهران، از عدم پرداخت معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران؛ بیش از صد و پنجاه کارگر در خط متروی ۵ تهران – کرج فعالیت دارند که از این تعداد ۹۰ نفر در واحد انتظامات و ۸۰ نفر هم در بخش نگهداری خط ۵ متروی تهران مشغول به کار هستند اما تاخیر چهار ماه حقوق و چندین ماه حق بیمه، آن‌ها را در شرایط بدی قرار داده است.

به گفته کارگران، عدم پرداخت دستمزد و حق بیمه باعث سلب آرامش آن‌ها شده به نوعی که خجالت‌زده خانواده‌هایشان شده‌اند.

طبق اظهارات یکی از کارگران واحد انتظامات، آن‌ها در حالی مطالبات مربوط به چهار ماه حقوق خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند که اخیر پیمانکار آنها تغییر کرده و مسئولیت مطالبات کارگران را پذیرفته است.

آن‌ها با بیان اینکه کارگران واحد حراست وضعیت مشخصی ندارند، افزودند: طی چند ماه گذشته در پیگیری مطالباتمان تجمعات متعددی را در محدوده محل کارمان برپا کرده‌ایم اما هچنان وضعیت همانند قبل است.

آن‌ها تاکید کردند: خواسته کارگران حراست و نگهداری خط ۵ متروی تهران از پیمانکار این است که هرچه سریعتر نسبت به پرداخت کامل حقوق و بیمه‌ها اقدام کند تا سهم و دین خود را نسبت به این قشر مظلوم و خدمتگزار ادا کرده باشد. هرچند که دریافت حقوق و پرداخت بیمه در زمان مناسب و به موقع خود حق طبیعی کارگران راه‌آهن است.

معوقات مزدی کارگران شهرداری آبادان

به گزارش ایلنا، حدود هزار و نهصد کارگر شاغل در شهرداری آبادان در استان خوزستان دو ماه معوقات مزدی طلبکارند.

کارگران شهرداری آبادان با بیان اینکه مطالبات آن‌ها از ابتدای تیر ماه به تاخیر افتاده است،گفتند: مطالبات ما به دو ماه رسیده و آخرین مزدی که دریافت کرده‌ایم مربوط به خرداد بود که به صورت پایه حقوق پرداخت شده است.

این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت مزد بارها با مسئولان شهری شهر آبادان صحبت کرده‌ایم، افزودند: مسئولیت شهرداری آبادان با سرپرست اداره می‌شود و هنوز اعضای شورای شهر شهردار انتخاب نکرده‌اند.

به گفته یکی از کارگران؛ آخرین حقوق کارگران مجموعه شهرداری و سازمان‌های واسطه را شهردار قبلی پرداخت کرد و در حال حاضر که شهرداری آبادان با سرپرستی اداره می‌شود کارگران بلاتکلیف مطالبات معوقه خود هستند.

وی ضمن بیان اینکه از اعضای شورای شهر انتظار داریم هرچه سریعتر شهردار انتخاب کنند تا تکلیف وضعیت شهر و پرداخت حقوق کارگران مشخص شود، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل کارگران پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب خود از شهرداری و شورای شهر هستند اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به بدهی سنگین نهادهای خصوصی و دولتی به شهرداری بعید می‌دانم شهردار بتواند به این زودی بدهی خود را بابت عوارض ساخت و ساز وآلایندگی به صورت کامل دریافت کند، افزود: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکل و شرایط کارگران شهرداری آبادان همچنان ادامه‌دار است.

به گفته وی، باتوجه به اینکه مبلغ طلب شهرداری هر ماه بیشتر می‌شود، بنابراین به دلیل پرداخت نکردن یا پرداخت ناکافی بدهی‌ها به شهرداری، کارگران به سختی اموراتشان را می‌گذرانند.

هیچ نظری موجود نیست: