۱۴۰۰ شهریور ۳, چهارشنبه

اعتراض کارگران شهرداری بستان به پرداخت نشدن حقوق و بیمه


 


اعتراض کارگران شهرداری بستان در حالی است که آنها از پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود خبر می‌دهند

به گزارش منابع کارگری در دشت آزادگان، کارگران شهرداری بستان به پرداخت نشدن مطالبات خود معترض هستند. این کارگران در بخش فضای سبز و خدمات شهری مشغول کار هستند. آنان حدود ۱۴ ماه دستمزد و ۳ سال بیمه عقب‌افتاده دارند.

کارگران شهرداری بستان می‌گویند: «علاوه بر دستمزدهای پرداخت نشده، مزایای مزدی عقب‌افتاده نیز داریم. همچنین از حق بیمه‌هایی که به موقع به حساب تامین اجتماعی واریز نشده نگران هستیم. ما در بیشتر ماه‌های سال از دریافت خدمات درمانی محروم و سر تمدید دفترچه‌های خود با مشکل روبرو می‌شویم.»

کارگران افزودند: «بارها برای دریافت مطالبات‌مان دست به اعتراض زده‌ایم. اما مسئولان شهرداری و شورای شهر خرمشهر بی‌توجه هستند. آخرین تجمع ما روز گذشته (سه‌شنبه ۲ شهریورماه) بود که در برابر ساختمان شهرداری جمع شدیم.»

کارگران شهرداری بستان ادامه می‌دهند: «کار می‌کنیم، اما از دستمزد خبری نیست. از فروردین ماه ۹۹، هر ماه بصورت علی‌الحساب یک تا دو میلیون حقوق دریافت کرده‌ایم. در شرایط بد اقتصادی که اکنون وجود دارد، حتی اگر حقوق ما بطور کامل پرداخت شود، جوابگوی نیازهای ضروری نیست.»

کارگران به مشکل تامین هزینه‌های اولیه زندگی خود اشاره می‌کنند که از آن درمانده‌اند. آنها اظهار داشتند: «نمی‌توانیم هزینه معیشت خانواده‌هایمان را تامین کنیم. گرانی امان‌مان را بریده است. خسارت‌های غیرقابل جبرانی به زندگی ما و خانواده‌هایمان وارد شده است.»

کارگـران شهرداری بستـان خواستار پرداخت شدن هرچه سریعتر دستمزدهای عقب‌افتاده خود شده‌اند.

آنها می‌گویند: «برای خارج شدن از این وضعیت، شهرداری باید هرچه زودتر مطالبات مزدی ما را بصورت کامل پرداخت نماید.»

بنابه گفته کارگران، مشکل دیگری که با آن روبرو هستند، پرداخت نشدن حق بیمه است. در این شرایط بحرانی کرونا، کارگرانی که مبتلا شوند، از گرفتن خدمات درمانی محروم هستند. آنها به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه می‌کنند، ولی از پذیرفتن کارگران خودداری می‌شود.

کارگران در خاتمه با ابراز نگرانی از شرایطی که برایشان بوجود آمده است، از شهرداری و شورای شهر می‌خواهند اقدام کنند. آنها می‌گویند: «مسئولان همه مشکلاتی که در نتیجه پرداخت نشدن مطالبات‌مان بوجود آمده است را درک می کنند. لذا از آنها می‌خواهیم که درباره پرداخت دستمزدهای ما دست به اقدام عملی بزنند.»


هیچ نظری موجود نیست: