۱۴۰۰ شهریور ۳, چهارشنبه

اعتراض کارگران سیمان کارون به سوءمدیریت شرکت و تاخیر در پرداخت حقوق کارگران

 


مدیریت شرکت پاسخگوی اعتراض کارگران سیمان کارون و علت تاخیر در پرداخت حقوق کارگران نیست

بنابه گفته منابع کارگری، اعتراض کارگران سیمان کارون به تاخیر در پرداخت حقوق کارگران بالا گرفته است. مدیریت این شرکت نیز پاسخگوی کارگران نیست.

براساس این گزارش، تصمیمات برای کارگران سیمان کارون در پشت درهای بسته صورت می‌گیرد. همچنین در گوشه و کنار ساختمان‌های به اصطلاح امن تهران، برای اداره و وضعیت کارگران تصمیم گرفته می‌شود.

بدلیل درز نکردن اخبار، این جلسات در ساختمان‌هایی خارج از شرکت سیمان کارون، مانند شرکت شیشه قزوین، شرکت کاشی جم و ساختما‌ن‌های دیگر برگزار می‌شود.

یک منبع کارگری در سیمان کارون می‌گوید: «مدیریت این شرکت مبسوط و دیوارکشی شده است. برای کنترل، برنامه‌ریزی شرکت و وضعیت کارگران و حقوق آنها، یک ساعته پشت این درهای بسته تصمیم گیری می‌شود. امری که موجب سردرگمی کارگران شده و اعتراض کارگران سیمان کارون را به دنبال دارد.»

بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌ نمایندگان کارگران سیمان کارون

این منبع کارگری ادامه می‌دهد: «اما تصمیم‌گیری‌ها برای منافع کارگران نیست. بلکه تماما جیب و منافع سهامداران و مدیران بالادستی را هدف قرار می‌دهد.»

این منبع افزود: «مطالبات کارگران از طریق نمایندگان کارگران دنبال می‌شود. هرچند اینها نمایندگان واقعی کارگران نیستند و همگی اعضای آن وام‌دار مدیریت شده‌اند. اما همین پیگیری‌های نمایندگان نیز از سوی مدیریت بدون پاسخ خواهد بود.»

وی ادامه می‌دهد:‌ «از طرفی نمایندگان کارگری نیز پاسخ روشنی به کارگران نمی‌دهند. آنها می‌گویند که اگر کارگری سوال یا مطالبه‌ای دارد، بصورت خصوصی با اعضای نمایندگان صحبت کند. این درخواست و طرح چنین موضوعی با اعتراض کارگران سیمان کارون روبرو شده است.

اعتراض کارگـران سیمان کـارون به تاخیر در پرداخت حقوق با وجود افزایش قیمت سیمان

اعتراض کارگران سیمان کارون
عکس از آرشیو

همچنان که در خبرها آمده است، این روزها خبر از کمبود و گرانی سیمان در استان‌ها و شهرهای مختلف شنیده می‌شود. علت این کمبود و گرانی نیز در کم شدن میزان تولید نیست. بلکه صادرات سیمان به کشورهای مختلف است که سود و منافع بیشتری را برای سهامداران و مدیران خواهد داشت. در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌هایی از ستون‌ها و پارکینگ‌های مملو از کامیون و خودروهای سنگین حامل سیمان پخش شده است. مقصد این خودروها نیز بنادر و گذرگاه‌های مرزی به کشورهای همسایه است.

به گفته همین منبع کارگری، فروش سیمان نسبتا خوب شده است. اما تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، آنان را از رفتار مدیریت شرکت سردرگم کرده است.

این منبع ادامه می‌دهد: «اوضاع سلامت جامعه و هجوم موج‌های پی‌در‌پی کرونا نگران کننده است. اما از همه مهمتر تورم لجام‌گسیخته اقتصادی، زمینه خشم کارگران را فراهم ساخته است. در چنین شرایطی از مدیریت استبدادی و کارگرستیز سیمان کارون سوال مشخصی داریم. اینکه چرا با توجه به بازار مطلوب سیمان، حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود؟»

هیچ نظری موجود نیست: