۱۴۰۰ شهریور ۸, دوشنبه

کارگران اخراجی حراست هفت تپه همچنان حافظ منافع مزارع نیشکر


 

کارگران اخراجی حراست هفت تپه برای حفاظت از مزارع نیشکر، بدون دستمزد سرکار حاضر می‌شوند

کارگران اخراجی حراست هفت تپه در مجتمع نیشکر، به مدت یک هفته است که بدون حقوق بر سر مزارع حاضر می‌شوند. آنها بدون دستمزد هم اکنون از مزارع نیشکر حفاظت می‌کنند. این کارگران محروم سالیان است در شرکت نیشکر مشغول کار می‌باشند، آنان بدلیل سیاست‌های ضدکارگری مسئولین هفته تپه و به بهانه اتمام قرارداد از کار اخراج شده‌اند. اما همچنان خود را حافظ مزارع نیشکر می‌دانند و به حفاظت از مزارع نیشکر مشغول هستند. این کارگران مانع می‌شوند احشام وارد مزارع شده و آنرا نابود کنند.

روز ۷ شهریور ۱۴۰۰، بار دیگر مانند یک هفته قبل، این کارگران در حالی که از کار اخراج شده‌اند، بر سر مزارع حاضر شدند. گله‌های گوسفندان که برای چرا به زمین‌های اطراف مزارع نیشکر برده می‌شوند، تهدیدی جدی برای نابودی مزارع نیشکر می‌باشند. به همین دلیل کارگران اخراجی حراست هفت تپه با نهایت دلسوزی و زحمت فراوان از ورود گله‌ها به مزارع جلوگیری می‌کنند.

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به مدت ۶۳ روز است که در اعتصاب بسر می‌برند. اما مدیران شرکت تاکنون به خواسته‌های آنان بی‌توجهی نموده و از برآورده شدن مطالباتشان سر باز می‌زنند.

طی دو ماه که اعتصاب کارگران هفت تپه جریان دارد، استاندار خوزستان، سلیمانی دشتکی تلاش زیادی نمود که این اعتصاب را به شکست بکشاند. عدنان غزی که فرماندار شوش می‌باشد در همدستی با  اسدبیگی، با توطئه و توبیخ و تهدید، همواره در صدد اعتصاب‌شکنی بوده‌اند. بجای حل مشکلات کارگران هفته تپه، برای آنها خط و نشان می‌کشند و برخی از کارگران را اخراج نموده‌اند.

امید اسدبیگی جوان ۳۳ ساله‌ای است که در فهرست اختلاسگران چند دهه اخیر قرار دارد. این فرد از جمله چماقداران لباس شخصی بوده و پیشینه امنیتی دارد. وی با تبانی و استفاده از رانت شرکت هفت تپه را که سابقه‌ای ۵۴ ساله دارد به اختیار خود درآورده است. در تبانی و اختلاسی آشکار، شرکت هفت تپه را که بیش از ۲۵ هکتار زمین مرغوب کشاورزی می‌باشد غصب نموده است. زیرا این شرکت را با همه زمین‌ها و تأسیسات کارخانه‌ای، آن را صرفا به مبلغ ۶ میلیارد تومان از آن خود کرده است. مبلغی که قیمت یک ویلا در شمال کشور هم نمی‌شود.

کارگران اخراجی حراست هفت تپه همراه با دیگر کارگران امیدوار هستند که دولت جدید به شکایات‌ آنها رسیدگی نماید. این کارگران اصلی‌ترین خواسته‌شان برگرداندن مالکیت کارخانه به دولت است. اما چند سال است که قضائیه کشور نیز کارگران را سر می‌دواند. بارها اعلام شده که دادگاه مالکیت هفت تپه را به دولت برگردانده است. اما تاکنون هیچ اقدام عملی برای محقق شدن آن صورت نگرفته است.

 در چنین شرایطی، کارگران منتظر تصمیم دولت جدید هستند که به مشکل آنان رسیدگی شده و مالکیت شرکت به دولت برگردد. به همین دلیل است که کارگران اخراجی حراست هفت تپه حتی بدون حقوق نیز به سر کار حاضر شده و از مزارع نیشکر حفاظت می‌نمایند.

لازم است به این نکته اشاره شود که کارگران اخراجی حراست هفت تپه و غیرنیشکری در طول دو ماه گذشته همراه با دیگر کارگران در اعتصاب و تجمع‌های اعتراضی شرکت داشتند.

هیچ نظری موجود نیست: