۱۴۰۰ مرداد ۲۰, چهارشنبه

فیلم‌های بستن جاده و ادامه اعتراضات مردم و جوانان جونقان


فیلم‌های بستن جاده و ادامه اعتراضات مردم و جوانان جونقان برای آزادی زندانی بازداشت شده

امروز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰، مردم و جوانان جونقان در ادامه اعتراضات خود بدلیل دستگیری یکی از شهروندان همچنان در خیابان‌های شهر حضور دارند. اعتراضات شبانه مردم در حالی ادامه پیدا می‌کند که مردم منتظر آزادی زندانی‌شان می‌باشند.

فیلم‌هایی از تجمع شبانه مردم منتشر شده است که در آن به حضور مردم تا آزادی حمید فدایی شهروند بازداشت شده تاکید شده است.

در این فیلم‌ها جوانان با آتش زدن لاستیک در اطراف کلانتری شهر مسیر حرکت نیروهای ضدشورش به داخل شهر را بسته‌اند.

دادستان شهر برای پراکنده کردن مردم و جوانان و خودداری آنها از ادامه اعتراضات چند بار به میان آنها رفت که جمعیت با هو کردن او حاضر به شنیدن اظهارات وی نشدند.

وی چند بار به مردم وعده آزادی داد ولی عمل نکرد. مردم هم گفتند، تا زندانی سیاسی آزاد نشود ما تکان نمی‌خوریم و برای شب هم آماده می‌شوند.

صبح امروز بعد از گسترش اعتراضات مردم جونقان نیروهای ضد شورش با حرکت به سمت جونقان قصد ورود به شهر را داشتند که مردم با بستن مسیر آنها و ریختن سنگ و آتش زدن لاستیک مانع از حرکت آنها شدند.

مردم با نشان دادن کپسول گاز فلفل از سوی نیروی انتظامی گفتند: «این اسپری فلفل که جمهوری اسلامی تقدیم مردم می‌کند ! تف به شرفت.» جواب مردم این است ! اسپری فلفل و فشنگ، تف به شرافت‌تون.»

یک مادر جونقانی درد مردم این شهر را این‌گونه بیان کرد: «مردم گرسنه‌اند. مردم بچه‌هاشون گرسنه‌اند. از گشنگی می‌میرند. میرن تریاکی می‌شوند. میرن دوایی می‌شن. نمی‌تونن سیر غذا بخورند. گیرشان نمی‌آید. این بدبخت جونقان، این بدبخت چهارمحال بختیاری.»

ساعت ۱۸ عصر کماکان اعتراضات مردم ادامه دارد. فیلم‌هایی در این باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. شهروندی می‌گوید: «مردم منتظر هستند زندانی آزاد شود و به خانه برگردد، غیر از این به هیچ وجه آرام نمی‌نشینند و به خانه‌هایشان نمی‌روند».

اعتراضات شبانه مردم در حالیکه جوانان چندین لاستیک را در وسط جاده به آتش کشیده‌اند، با تاریک شدن هوا ادامه دارد. مردم همچنان در خیابان و اطراف کلانتری به تجمع و اعتراض خود ادامه می‌دهند.

نیروهای یگان ویژه نیز در مدرسه راستاب یکی از روستاهای همجوار جونقان با هدف سرکوب اعتراضات مردمی مستقر شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: