۱۴۰۰ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

تجمع مردم جونقان در اعتراض به دستگیری حمایت کنندگان از اعتراضات خوزستان + فیلم

 




تجمع و راهپیمایی اعتراضی مردم جونقان در اعتراض به دستگیری حبیب فدایی از حمایت‌کنندگان اعتراضات خوزستان و فریاد پسر وی برای طلب کمک از مردم جونقان

امروز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰، در پی دستگیری یکی از شهروندان جونقان واقع در استان چهارمحال و بختیاری، بنام حبیب فدایی، پسر وی با فریاد از مردم طلب کمک می‌کند. بر همین اساس تجمع و راهپیمایی اعتراضی مردم جونقان برای آزادی وی در میدان اصلی این شهر شکل گرفت.

حبیب فدایی که یکی از فعالان مدنی در جونقان می‌باشد، صبح امروز با یورش نیروهای امنیتی به خانه‌اش دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد. در این یورش وحشیانه، فرزند وی را نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حبیب را با خود بردند.

حبیب فدایی در جریان اعتراضات مردم خوزستان، به حمایت از آنان برخواست. وی در میدان اصلی شهر، ضمن یک سخنرانی اعتراضی در عدم رسیدگی به مطالبات مردم تشنه خوزستان، از حرکت اعتراضی آنان حمایت نمود.

پسر حبیب فدایی با انتشار این فیلم می‌گوید: «منزل شخصی حبیب فدایی، امروز با ۱۰ کلاش بدست ریختند، بابام را بردند. من پسر حبیب فدایی هستم. این هم آثار آن، مرا زیر لگد و مشت گرفتند».

وی سپس با فریاد و طلب کمک از مردم می‌گوید: «مردم جونقان کجایند؟ مردم چهارمحال بختیاری کجایند؟ بیایید بابام را بردند».

مردم جونقان در اعتراض به این حرکت نیروهای سرکوبگر به خیابان آمده و شروع به تظاهرات و راهپیمایی نمودند. مردم حاضر در صحنه شعار می‌دادند: «حبیب فدایی آزاد باید گردد» «جونقان اتحاد اتحاد».

در ادامه تجمع و راهپیمایی اعتراضی مردم جونقان، آنها با آتش زدن لاستیک در وسط خیابان شهر، خشم خود را از دستگیری این شهروند ابراز کردند.

مردم معترض خواهان آزادی حبیب فدایی و یکی دیگر از دستگیر‌شدگان به نام بهزاد فدایی شدند.

یادآوری می‌شود که در جریان قیام خوزستان، دیکتاتوری سرکوبگر حاکم، با بستن اینترنت یک حکومت نظامی اعلام نشده را در برخی شهرها برقرار کرد. نیروهای سرکوبگر با حملات شبانه و گشت‌های متعدد روز و شب، شروع به دستگیری تعدادی از مردم در شهرهای مختلف نمودند. این دستگیری‌های هنوز ادامه دارد و دستگیری حبیب فدایی نیز در همین رابطه می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست: