۱۴۰۰ مرداد ۹, شنبه

تجمع مردم تهران در حمایت از اعتراضات خوزستان و هجوم ماموران با شلیک گاز اشک‌آور – فیلم‌ها


 

در هفدهمین روز اعتراضات خوزستان، برای چندمین بار جوانان و مردم تهران به خیابان آمده‌اند

با گذشت هفده روز از اعتراضات خوزستان بار دیگر امشب، شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۰، جوانان و مردم تهران در چهارراه انقلاب روبروی تئاتر شهر (پارک دانشجو) دست به تجمع اعتراضی زدند.

جوانان و مردم معترض شعار می‌دهند: «هموطن، هموطن، حمایت حمایت»، «مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر».




فیلم دیگری از اعتراض مردم تهران انتشار یافته است که در آن مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند.

در این فیلم نیروی انتظامی بمنظور پراکنده کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و شلیک هوایی نموده است.

معترضان برای در امان ماندن از شلیک نیروهای انتظامی به نقاط امن پناه می‌برند.

جوانان در چهارراه انقلاب شعار می‌دهند: «از خوزستان تا تهران، اتحاد اتحاد».

معترضان همچنین در پیوند اعتراضات خوزستان و اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ شعار می‌دهند: «خوزستان آب ندارد، آبان فرزند ندارد» «کشور آب ندارد، کشتار ادامه دارد.»

در بامداد ۹ مرداد ماه نیز، جوانانی که در بهارستان بعد از مسابقه فوتبال پرسپولیس و پیکان، تجمع کرده بودند، از فرصت استفاده کرده و با دادن شعارهایی همچون «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» و « این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت» دست به اعتراضات ضد حکومتی زدند.

شب گذشته مناطق مختلف تهران صحنه اعتراضات شبانه ضد حکومتی بود

شامگاه ۸ مرداد ۱۴۰۰ که تا پاسی از شب طول کشید، مناطق مختلف تهران صحنه اعتراضات مردمی گردید. مردم و بویژه جوانان در مناطق تهرانپارس ، چهارراه ولیعصر، فلکه صادقیه، نارمک، بهارستان، افسریه، میدان نبوت و آریاشهر به خیابان آمدند. این تجمعات، بلافاصله با پایان بازی فوتبال بین دو تیم پرسپولیس و پیکان صورت گرفت.

اعتراضات مردمی شامگاه جمعه، در بسیاری از شهرهای کشور صورت گرفت. بدلیل اختلال در اینترنت و یا قطع آن در برخی مناطق، فیلم‌های محدودی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

ویدئوهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این اعتراضات، حداقل در ۷ نقطه تهران و در شهرهای اراک، اصفهان، شوشتر، دهلران، وکیل‌آباد مشهد، اهواز، مازندران، ملارد، شهر قدس و قزوین برگزار شده است.

هیچ نظری موجود نیست: